• Anonym

Nån kvinna med mustasch?

Jag har det och fullkomligt hatar det! Bleker ca en gång i veckan och plockar dom mörkaste stråna med pincett. Vågar absolut inte börja vaxa/tråda eller raka för jag vill inte ha svart stubb eller svarta prickar...

Permanent hårborttagning finns ju men då är rakning krav vid varje behandling och jag får inte plocka något strå alls. Alternativt diatermi men då får man världens skorvar och ärr flera månader efter... På överläppen dessutom :-S
    Hur fan gör man?

Har ju jättemycket och långa fjun så visst syns dom. Har då fått flera kommentarer men tänker inte gå mer in på det.

Hjälp!

• Svar på tråden Nån kvinna med mustasch?
  • Anonym (Hårig)

Jag använder epilator, håren blir tunnare av det och kan tillslut försvinna helt. Har gjort det i 3 år och dom har absolut blivit tunnare och mjukare. Av rakning däremot kan dom kännas tjocka och stubbiga. Pincett går ju också bra att använda, allt där håren tas från roten.

• snowinsummer

Ja, för fasen! Jag rycker och rakar - började med den ovanan tidigt. Vi brukar prata och skämta om det på jobbet - vi är övervägande delen kvinnor MED mustasch än utan.

Har tyvärr inget bra tips, för mig funkar rakning typ var tredje dag bra :)

(Kan tillägga att jag tycker kvinnor som behåller sin mustasch är jäkligt coola och snygga! Kolla tex Ylva på Bolibompa :))

• Anonym (Hårig)

Jag har iaf inte jätte svarta hår så det blir ju inte prickar när de växer ut

• Anonym

Jag epilerar bort muschen samtidigt som jag gör benen, fungerar bra men gör lite ont om man är ovan. Efter 3 år så har de blivit tunnare och färre hårstrån! Skrattande

• Vicha

Hmm..så är det de med att  vissa hävdar att stråna blir grövre o fler när mn rycker det med rötterna...jag brukar klippa på överläppen lite men en super liten sax!

Svar på tråden Nån kvinna med mustasch?