• Blomman503

Åka utomlands i 3 månader med min dotter

Jag och min dotter på 20 månader ska åka ner till Gran Canaria i 3 månader för att hälsa på min mamma som bor där sedan några år tillbaka.
    Vi har ett eget boende en bit ifrån henne så vi ska klara oss "på egen hand"
    Jag ser detta som en möjlighet och lite utmaning för min del att resa själv med min lilla tjej.
    Men har fått MÅNGA negativa åsikter av vänner och familj som inte alls förstår hur jag kan ta min dotter från dagis och hennes vardag för att åka ner...
    Min sambo kommer att bo kvar i Sverige under tiden och ev. komma ner och hälsa på någon gång om möjlighet finns.. (Sambon och jag är överrens i beslutet)
    Vad tycker Ni?
    Gör jag fel?

• Svar på tråden Åka utomlands i 3 månader med min dotter
  • FOA

Gjorde en liknande resa med våra 3 barn i 12 veckor förra sommaren då jag var mammaledig. Pappan kom över ett par gånger plus att jag hade min släkt runtomkring mig. Fick någon enstaka kommentar om att det var taskigt mot barnens pappa.

• FOA

Strunta i vad andra tycker så länge du och din sambo är överrens. Tids nog hinner ni väl vara hemma och jobba/gå på dagis Dessutom kul för dig och dottern att kunna spendera en längre tid med din mamma.

Jag är utlandssvensk så min resa gick till Sverige så de flesta hade förståelse för att jag ville att barnen skulle få tillfälle att umgås med släkten på min sida och få möjlighet att träna sin svenska.

Åkte 8 veckor sommaren efter barn nr 2 fötts och 12 veckor efter nr 3 och önskar att jag kunde få möjligheten att göra det igen.

• lostinspace

Som pappa skulle jag totalvägra att min fru åkte iväg tre månader med mitt barn utan att jag själv fick möjlighet att följa med. Men nu verkar så inte vara fallet med din sambo, så då är det väl bar å åk?

Svar på tråden Åka utomlands i 3 månader med min dotter