• 0nlyJag

mitt hår :(

Mitt hår är världens jobbigaste! Det är ganska platt av sig, men ändå lockigt. När jag plattar det så blir det platt såklart men så fort jag går ut eller om mitt hår får en liten blåst så blir det vanligt igen!!!! Samma sak om jag inte har plattat håret, bara borstat det, och så fort jag kommer ut eller gör något så blir mitt hår trassligt igen!! Jag hatar det!! Det blir inte bättre av att min kompis har ett helt underbart hår! Hon har ganska tjockt hår men om hon plattar sitt så håller det i flera dagar oavsett om det är fuktigt eller blåsigt ute! Hon använder loreal's värmespray och naturelle hårspray. Jag använder också naturelle hårspray fast en annan värmespray. Hur kan mitt hår inte hålla sig platt medan hennes kan hålla sig platt i dagar!!!??? Ska jag använda nåt speciellt schampo, balsam, hårspray eller värmeskydd för att få det att hålla sig platt eller bara helt vanligt utan att det trasslar sig!! Snälla hjälp mig jag står inte uuuuuut!!!!

• Svar på tråden mitt hår :(
  • Majsan70

Alterna Hemp Straightening shampo, balsam och Balm...

Superbra produkter och man måste inte ens platta om man inte vill.

Jag älskar alla Alternas produkter måste jag säga.

• Kpax

Det är inte säkert att det spelar någon roll.

Jag har supermjukt och fint (fint som i tunna strån) hår, och lockar jag det blir det ändå rakt efter några timmar. Min frisör säger att jag har bebishår. :P

• Neko

Prova att inte borsta det alls utan red ut med fingrarna och riktigt bra balsam i duschen. Sedan innan det riktigt torka så sprayar du på en lockspray. Sedan när det torkat så sätter du på lite glansolja. Tror det kan bli riktigt fint =)

• Vickan I

Brasilian Blowout Zero. Herregud vilket fint hår jag fick. Kan regna, snöa, blåsa och det håller sig ändå rakt och platt :)! Kostar lite, men värt det då jag aldrig kunde ha håret utsläppt innan för det bara frissade sig direkt. Nu utsläppt jämt.

• 0nlyJag
    Majsan70 skrev 2013-02-24 21:56:22 följande:
    Alterna Hemp Straightening shampo, balsam och Balm... Superbra produkter och man måste inte ens platta om man inte vill. Jag älskar alla Alternas produkter måste jag säga.

Okej kan ju kolla efter deras produkter :)
  • 0nlyJag
    Kpax skrev 2013-02-24 22:03:16 följande:
    Det är inte säkert att det spelar någon roll. Jag har supermjukt och fint (fint som i tunna strån) hår, och lockar jag det blir det ändå rakt efter några timmar. Min frisör säger att jag har bebishår. :P

Hihi, bebishår :P
  • 0nlyJag
    Neko skrev 2013-02-24 22:16:53 följande:
    Prova att inte borsta det alls utan red ut med fingrarna och riktigt bra balsam i duschen. Sedan innan det riktigt torka så sprayar du på en lockspray. Sedan när det torkat så sätter du på lite glansolja. Tror det kan bli riktigt fint =)

Det skulle säkert kunna bli fint, men mitt hår går inte att se på om man inte har borstat det efter att jag har duschat :(
  • 0nlyJag
    Vickan I skrev 2013-02-24 22:35:23 följande:
    Brasilian Blowout Zero. Herregud vilket fint hår jag fick. Kan regna, snöa, blåsa och det håller sig ändå rakt och platt :)! Kostar lite, men värt det då jag aldrig kunde ha håret utsläppt innan för det bara frissade sig direkt. Nu utsläppt jämt.

Var finns det att köpa? :)
Svar på tråden mitt hår :(