• Madeleine Louise

Har du en "sladdis" (Läs trådens definition först!)

I denna tråd röstar du utifrån: 

- Att sladdbarnet är ensam i sin "kull" 
    - Att skillnaden mellan yngsta barnet i första "kullen" och sladdbarnet är minst 7 år.

Det vill säga:

- Om du har en 15-åring och sedan två barn under 5 år, så räknas 15-åringen i denna tråd inte som en sladdis, ej heller de yngre barnen.

- Om du har en 15-åring, en 13-åring, en 10-åring samt en 3-åring så räknas 3 åringen som en sladdis.

- Likaså räknas det enligt denna definition som att du har en sladdis om du har barn i åldrarna: 20, 18, 10, 3 och 2. Då är alltså 10 åringen sladdisen eftersom skillnaden mellan 10-åringen och de yngsta samt äldsta barnen är mer än 7 år.

♥ Hemmafru i Spanien med 2 söner ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en "sladdis" (Läs trådens definition först!)
  • Madeleine Louise

Det äldsta barnet räknas alltså inte som sladdis i denna tråd.

• Nr3påG

Jag väntar en. Tror jag. BF oktober och då kommer mina barn vara 9 och 7.

• vampyria2

Nej jag har barn som är 21, 19, 10 och 5 år så enligt den så har jag inte det, men många brukar påpeka att de tycker att jag minstingen är en sladdis så jag trodde att han var det...jätte viktigt hehe

• Bobelin

Ja, vem har bestämt dessa regler för sladdis?

Har en äkta sladdis på 9 månader + halvstorasyskonen på 21,20, 14 o 17 från min sida och på 18 o 16 på pappans sida.

Så om vi får en bebbe till är ingen sladdis längre??

• Madeleine Louise

Tydligen har folk läsproblem.. Det står ju klart och tydligt att i DENNA omröstning så röstar du utifrån denna definition!

• tahira

Räknas det som sladdis även om det bara gäller två barn? Alltså inte en "kull" och sedan ett barn till, utan ett barn på sju år och sedan nästa?

Vi kommer ha sju år mellan våra barn. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • IsDimma
    tahira skrev 2013-02-25 18:03:19 följande:
    Räknas det som sladdis även om det bara gäller två barn? Alltså inte en "kull" och sedan ett barn till, utan ett barn på sju år och sedan nästa?

Vi kommer ha sju år mellan våra barn. 
    Och funktionella ensambarn
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Har du en "sladdis" (Läs trådens definition först!)