• godisrottan

lärare

Jag har en fundering kring föräldraledighet när man är lärare. Tänk tanken att man får barn i slutet av maj, början av juni då man alltså har jobbat hela läsåret. Får man då ta ut semester de veckor man i vanliga fall har semestern alltså från typ midsommar till mitten av augusti, eller "måste" man börja ta av mammadagarna direkt för att få några pengar i plånboken under sommaren?

• Svar på tråden lärare
  • FruFantomen

Du har ju då jobbat in hela din semester och din ferieledighet också så det borde inte vara några problem för dig att få ut lön hela sommarledigheten. I alla fall så har min löneenhet förklarat det så för mig.  

• Olles mamma

Jag är lärare och väntar barn 1/4 och jag gör uppehåll i min föräldraledighet över sommaren. Jag går alltså i tjänst igen över sommaren med lön för att gå på föräldraledighet igen när skolorna drar igång.

• godisrottan
    FruFantomen skrev 2013-02-25 09:30:42 följande:
    Du har ju då jobbat in hela din semester och din ferieledighet också så det borde inte vara några problem för dig att få ut lön hela sommarledigheten. I alla fall så har min löneenhet förklarat det så för mig.  
    Tack för svaret, det var det jag trodde också. 
Svar på tråden lärare