• Arwen77

Vilken medicin har ni som haft kraftigt illamående under grav använt?

Startar en liten omröstning här bara för jag är nyfiken Skriv gärna vad ni tyckte om de olika preparaten, om de hjälpte osv....
    Om ni använt något annat preparat så skriv det gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken medicin har ni som haft kraftigt illamående under grav använt?
  • 878909

Har käkat lergigan comp och postafen.. Inget funka för mig :/ kräks minst en gång om dan, är i v 16 :(

• Lindsey Egot the only one

Jag har ätit primperan. Tyvärr får man inte äta de dom sista tre månaderna så jag kräktes hela dagarna.

• tahira
    Lergigan Comp. Vågar inte ta Primperan eller Zofran och vanlig Lergigan och Postafen hjälper inte ett dugg.

Kräks ändå ungefär varannan- var tredje dag, men jag orkar "leva" och göra saker och lyckas även behålla det mesta jag äter och dricker. Det känns liksom som att jag kan fungera någorlunda normalt tack vare Lergigan.

Testade att låta bli en dag, men kräktes nästan konstant då. Nu tar jag två tabletter om dagen. Tre om det behövs. är i vecka 29.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira

Kan tillägga att det var likadant under min förra graviditet, men då kräktes jag varje dag trots Lergigan Comp. Kom inte ur sängen överhuvudtaget utan. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira

En sak till

Tar extra B6 också, men jag har ingen aning om huruvida de hjälper eller inte. 

• Thaleya1

Postafen och B6 har även prövat sånt där åkesjukeband, jag har fått Lergigan Comp utskrivet till mig också men jag har inte hämtat ut det än för det har känts lite hopplöst och jag tror inte att det gör någon skillnad. Min andra läkare sa att har du prövat Postafen så är det typ samma sak, och det kommer på sin höjd lätta illamåendet lite men inte ta bort kräkningarna.

Men efter jag läste dig nu tahira, så blir jag tveksam :S

• lilaemma

Legrigan comp, men jag kunde inte stå upp när jag åt dem... så jag valde att spy istället... efter en veckas paus från illamåendet...

• tahira
    Thaleya1 skrev 2013-02-25 13:07:37 följande:
    Postafen och B6 har även prövat sånt där åkesjukeband, jag har fått Lergigan Comp utskrivet till mig också men jag har inte hämtat ut det än för det har känts lite hopplöst och jag tror inte att det gör någon skillnad. Min andra läkare sa att har du prövat Postafen så är det typ samma sak, och det kommer på sin höjd lätta illamåendet lite men inte ta bort kräkningarna.

Men efter jag läste dig nu tahira, så blir jag tveksam :S
    När jag tog Postafen, B6 och hade åksjuke-armband (och testade alla hemma-kurer) så gjorde det INGEN skillnad. Lergigan Comp har varit min räddning!

Skillnaden mot när jag inte tar Lergigan Comp är enorm. Jag tycker absolut att du skall testa!

Och konstigt av läkaren att säga att det är ungefär samma sak? Postafen är ju bara antihistamin, LC är ju Prometazin bland annat! 
Svar på tråden Vilken medicin har ni som haft kraftigt illamående under grav använt?