• maaliin88

Vad sa ni till eran chef??

Hallo alla glad!! :)

Är gravid i v19, har dock inte berättat det för chefen ännu!! Ville först göra UL och veta att allt var som det skulle med bebis (efter ett tidigare MA)..  Men snart börja det ju att synas så jag måste ju berätta det nu..

Men vad ska jag säga? Vad ska jag  tänka på? Vad händer när jag har berättat? 
    Tips på hur ni gjorde tas tacksamt emot :)

• Svar på tråden Vad sa ni till eran chef??
  • LinneaJosie

Jag sa att jag är gravid och informerade om min beräknade förlossning, lite senare gav jag ett ungefärligt datum som jag tänkt jobba tills. Grattis, sa chefen. Inget mer med det :)

• Lisssen

Det beror väl på hur din anställning ser ut. Är det fast heltid kan inte din chef göra så mycket skada, men om du har provanställning eller praktik eller liknande finns risken att du åker ut lite snyggt och diskret. Se till att din sgi är säker innan du säger nåt!

• Baktakt

Jag berättade att jag behövde ledigt för att jag var gravid och hade fått en MVC-tid som tyvärr låg under arbetstid. Fick berätta tidigare än vad jag eg hade velat, men chefen sa bara ok och undrade när det var Bf.

Tror de flesta oroar sig för negativa reaktioner i onödan

• Gerdsmygen

Jag sa; jag är gravid i v 6, vill berätta det innan jag skriver på min förlängning

Min två chefer sa; grattis, när kommer bebisen? 

• Hallonet89

Jag berättade för min chef i v.18, sa att jag ska bli mamma. Hon gratulerade väldigt men ställde så klart följdfrågor som hur länge jag tänkt vara borta, när jag tänkt gå etc.

Jag kunde inte svara på så mycket & sa att jag återkommer så fort jag vet.

En vecka senare - efter ultraljudet- berättade jag för mina kollegor.

Svar på tråden Vad sa ni till eran chef??