• Hunter262

    Diskriminering av Piteå Älvdals sjukhus

    Jag och min sambo har försökt att få barn en längre tid och misslyckats med detta. 
    Nu när vi söker hjälp i Piteå är vi inte välkommen att göra en fertilitets undersökning pga ålder.
    Man får nämligen inte var över 38 år för att genomgå en sådan utredning på Piteå älvdals sjukhus. 

    Alla har samma rätt att söka och göra en fertilitets utredning på din hemort om det är möjligt enligt sjukvårds lagen. Då spelar det ingen roll om man fyllt 55 år.
    Sen att landstingen inte finansierar vidare behandlingar som IVF behandlingar på privat klinik är en annan sak.  

    Jag vill komma i kontakt men fler i från Piteå som har blivit lika diskriminerad som vi. 
    Tanken är att vi går ihop och gör en JO anmälan mot NLL.
     
    Hoppas på svar  

  • Svar på tråden Diskriminering av Piteå Älvdals sjukhus
  • Karin72

    Hej!

    Anmäl de jävlarna var min första tanke...Glad. Hur har det gått för er, har ni kommit i kontakt med några andra i Piteå?Vi fick göra den privat i Luleå eftersom Sunderbyn inte hade tid, de hade så långa köer. Det tog en evennrligt tid innan det blev klart. Ett tips är att kontakta en IVF klinik och göra utredningen direkt där, det går säkert fortare. Jag skulle dock verkligen inte rekommendera IVF kliniken i Umeå! För oss har det varit många turer där och vi upplever att de ofta har haft ett ganska taskigt bemötande, särskilt när vi har varit ifrågasättande.Östersund däremot har jag bara hört gott om! Önskar er varmt lycka till! Kram    

Svar på tråden Diskriminering av Piteå Älvdals sjukhus