Livrädd för att sövas inför undersökning av livmodern :-(
Min man och jag (mest jag om vi ska vara helt ärliga) ska genomgå en missfallsutredning och en av undersökningarna innebär att jag ska sövas för undersökning av livmodern. Just den undersökningen ger mig panik. Sedan jag fick veta om detta i onsdags har jag haft en krypande ångest i kroppen, känt mig konstant ledsen och stundtals fått känslor av panik.
Idag frågade en av damerna i klassen mig hur jag mår, jag svarade men satt sedan med gråten i halsen under resten av lektionen. Fick fly därifrån så snart lektionen var slut, körde till närmsta parkeringsruta och bröt samman.
Satt i bilen och grät hejdlöst i kanske 30-40 minuter.
Jag känner mig värdelös som dels inte kan behålla ett barn och sedan verkligen känner att jag inte kommer klara av att bli sövd inför denna undersökning.
Ni som nu vill påstå att det bara är att bestämma sig eller att jag inte vill detta tillräckligt mycket kan gå och.....för ni vet inte vad ni pratar om. Det finns ingenting jag vill mer än att få ett barn. Men ångesten jag känner inför att sövas är paralyserande. Jag vet inte hur jag ska komma förbi detta. Hur jag ska göra.
Är så rädd för att bli sövd, vill inte, klarar det inte...