Psykopat manipulerar min kompis!! HJÄLP!
Hej!
Jag har en kompis (som är myndig) som bor tillsammans med en psykopat.
Allting började med att hon flyttade dit för att denna person var "glad, positiv till livet" vilket min kompis behövde för ca ett år sen, så hennes föräldrar lät henne flytta in till denna knäppa människa.
Nu, ett år senare har dom förstått att det var helt fel val, dom skäms över att ha varit så blåögda.
Denna psykopat på 50år har manipulerat denna unga tjej till ALLT. Hon har fått henne att skolka, få IG i vissa ämnen för att "må bra står inte på betyget". Hon menar på att man ska skälla ut sina föräldrar (hon går runt på skolor och säger till små barn att dom ska skälla ut sina pappor, det är bra att vara arg" menar hon på. "Man ska leva livet, man behöver inte pengar, jobb, blablabla" (hon säger emot sig själv)
Hon har även fått min kompis att stöta bort sina egna kompisar, föräldrar, släkningar mm. (tex när min kompis åkte och hälsade på sina kusiner, kommer psykopaten dit efter några veckor för att "hälsa på", varpå hon kör TOTAL utmobbning emot hennes kusiner. Som då min kompis hänger på.
Hon använder samma kroppspråk, tomma blick och ord som psykopaten. Vevar med armarna, klappar med händerna och säger meningar som "skäll ut dina föräldrar", "makt och kontroll är NEJ", "det är VARNING på den personen", "NEJ, STOPP PÅ DEN PERSONEN". Skriker och väsnas offentligt och menar på att "man får vara arg offentligt också". Dom vänder på två sekunder. Alla jobbiga frågor dom får ignoreras av dom. Byter ämne DIREKT.
Detta beteende kör dom mot alla. Oavsett om dom har pratat med en personen i 1min eller om det är en gammal kompis.
Psykopaten har manipulerat min kompis så väl, sagt vad hon ska säga och göra, så hon har gått hem till sina föräldrar och berättat hur värdelösa dom är, kastat glad mm i golvet, slängt stolar i skåp och menar på att "man får vara arg"
Min kompis då, blir helt enkelt styrd av denna psykopat och lever i en bubbla. Hon ser ingenting. Vi har försökt med allt. Personens föräldrar är helt knäckta och vet inte hur dom ska hantera detta, då hon vägrar flytta hem. Och eftersom hon är myndig så kan dom inget göra. Eller?
Psykopaten har en son som bor varannan vecka, som är rädd för sin egen förälder. Så anonym socanmälan har varit på tal.
Det är väldigt svårt att förklara hur denna person beteer sig, om man inte ser personen på riktigt. Hoppas ni förstår ändå.
Är som sagt väldigt orolig, min kompis har precis stött ifrån mig, efter att hon skällde ut mig på bussen och bad mig skälla ut mina föräldrar.
FÖR INGEN ANLEDNING.
"psykopaten" kanske inte är just psykopat, men hon har inte alla hästar hemma (vilket alla vet), och dom sätten som hon kör med, liknar en psykopat på pricken.
Vad ska man göra? Får snart panik.