Syskon med AD/HD??!!
Hejsan alla, hoppas någon kan ge mig lite konkreta tips och ideer jag kan använda mig av.
Har sedan 2 veckor tillbaks en 7 åring med "fastställd" diagnos, AD/HD och svårigheter i den neurologiska utvecklingen (utvecklingsförsening).
Hans storebror, som är 13 år, har alltid haft svårt för sig i skolan, jobbigt att koncentrera sig, rastlös, impulsiv mm, mm.
Vi har de 3 senaste åren haft en massa möten om HUR han skall klara skolan och att "han bryr sig inte" , "håller inte reda på någonting", "är slarvig" mm, mm.
Det har aldrig gjorts någon utredning på honom OCH inte ens någon som gett det som förslag.
Nu sedan lillebror fick sin diagnos så har jag ju läst en del böcker om detta och är HELT övertygad om att storebror har delvis samma diagnoser.
Kommer att gå privat för att få igång en utredning på honom och via kommunala sjukvården (vi bor i Finland) så tar det fruktansvärd lång tid för allt att gå framåt.
MEN DET SOM JAG ÄR I PANIK BEHOV AV ÄR:
hur orkar man med 2 likadana? de triggar varandra tills JAG är galen? Det går inte att få "rim och reson" ur någon av dem.