• Frögurka

Tidigast när möjligt me UL på magen?

Som rubriken.. Tidigast från vilken vecka+dag är de möjligt att göra UL på magen? Ja är i v 8+5 o hoppas slippa visa upp muttan då ja (som många andra såklart) tycker de är sååååå jobbigt.. Ja har förut gjort de i 10+4

• Svar på tråden Tidigast när möjligt me UL på magen?
  • tjockobbe
    Frögurka skrev 2013-02-25 15:22:10 följande:
    Som rubriken.. Tidigast från vilken vecka+dag är de möjligt att göra UL på magen? Ja är i v 8+5 o hoppas slippa visa upp muttan då ja (som många andra såklart) tycker de är sååååå jobbigt.. Ja har förut gjort de i 10+4

Vanligt ul gör de ju i vecka 18. Vill du slippa vul så gör de väl ett vanligt ul på kub testen med. Vecka 11-13
    BF 6 oktober
  • Ellia73

På mig gjorde de ett UL på magen i vecka 7+3 och det gick hur fint som helst. jag uppfattade det som att det har lite att göra med hur tjock eller smal man är... Tycker själv inte att jag är särskilt smal, är väl typ "normalbyggd" men läkaren sa "du är så smärt så det går bra att ta det på utsidan".

• Tjillevippen04
    Frögurka skrev 2013-02-25 15:22:10 följande:
    Hej, jag gjorde vanligt UL när jag var i vecka 8+3 och det gick hur bra som helst. Dock så spelar det nog roll om man är överviktig eller inte. Så är du normalviktig borde ett vanligt UL inte vara något problem alls. 
  • jashrinah

jag har gjort ett i vecka 8a eftersom jag inte heller ville göra vul !  syntes utmärkt , har man inte mycket fett  i vägen brukar det inte vara nått problem =) 

• beijer

Så om man är överviktigt och gör ett ul i vecka 8-10 och man inte ser något hjärta tickande ska man inte vara orolig helt då? Bara att d kan vara för tidigt att se?

• jashrinah
    beijer skrev 2013-03-20 17:07:59 följande:
    Så om man är överviktigt och gör ett ul i vecka 8-10 och man inte ser något hjärta tickande ska man inte vara orolig helt då? Bara att d kan vara för tidigt att se?
    det tycker jag inte , såvida inte läkaren som gjorde vul tyckte det var konstigt =) 
  • beijer

Bm var inte orolig. MAn såg foster men var svårt och se men är väldigt överviktig. Ska göra nytt om två veckor. Har ingen blödning eller så. Borde d inte komma snart om d är missfall? Bm sa att hade han gjort vaginalt så hade han kommit åt livmodern bättre.men han gör inga såna. Varför vet jag inte. Tror ni jag behöver vara orolig?

Svar på tråden Tidigast när möjligt me UL på magen?