• Ella01

Baby jogger city mini gt

Hej! Vi letar efter en sulky/joggingvagn och jag undrar om ni som har eller har haft en Baby jogger city mini gt är nöjda. Har den fungerat att jogga med? Resa med? Gå på stan med? Jag undrar även hur gamla barnen var när ni började använda den. Det oroar mig lite att det inte går att fälla upp något stöd för benen, upplevs detta som ett problem? Erika

• Svar på tråden Baby jogger city mini gt
  • SuzR

Vi köpte en när vår dotter var runt ett år och nu har vi haft den i ca 1 år och är fortfarande nöjda med den. Vi har däremot inte rest med den utan när vi reste nu sist så använde vi en annan slit och släng sulky vi har. Har heller inte joggat med den.
    Upplever inga problem med benstöd. På stan är den perfekt! Väldigt smidig att fälla ihop

• stor grön drake

Fast märket heter babyjogger så "får" man inte jogga med den De har skillda vagnar som är rena joggingvagnar. Min kille var 2,5 när vi köpte den, och det var behovsstyrt, eftersom han ännu sover ca 2 timmar på dagen (nu 3 år 3 mån) behöver vi vagn med liggläge om vi är iväg. Den köptes ganska specifikt för resa med bil och mycket bagage, oh det gick strålande. En större vagn hade vi inte fått med oss då en i sällskapet (svärmor) hade lika mycket packning som resten av oss tillsammans
    I somras då den var nu var det inget problem att den saknade fotstöd iom att sonen rullade ihop sig på sida och drog upp benen när han sov. Det gör han förviso ännu, men nu hänger de utanför från halva vaden och det stör honom märker jag. Dock kan man lägga en liten ryggsäck på fotstödet, det hålls OK, eller köpa en fotstödsväska formad för fotstödet av tex 32gå ( butik32ga.blogspot.com/ ) den kostar däremot bra mycket mer.

• eliten

Ja vi har en och jag är jättenöjd, har haft över tio vagnar och detta är favoriten.
    Som sagt är det ju ingen joggningvagn då är det ju modeller med stora hjul man ska ha men till allt annat är jag nöjd vi har haft den på stan, stranden, klippor och i skogen och den är smidig till det mesta.

• spökplumpen
    stor grön drake skrev 2013-02-25 16:58:41 följande:
    Fast märket heter babyjogger så "får" man inte jogga med den De har skillda vagnar som är rena joggingvagnar. Min kille var 2,5 när vi köpte den, och det var behovsstyrt, eftersom han ännu sover ca 2 timmar på dagen (nu 3 år 3 mån) behöver vi vagn med liggläge om vi är iväg. Den köptes ganska specifikt för resa med bil och mycket bagage, oh det gick strålande. En större vagn hade vi inte fått med oss då en i sällskapet (svärmor) hade lika mycket packning som resten av oss tillsammans I somras då den var nu var det inget problem att den saknade fotstöd iom att sonen rullade ihop sig på sida och drog upp benen när han sov. Det gör han förviso ännu, men nu hänger de utanför från halva vaden och det stör honom märker jag. Dock kan man lägga en liten ryggsäck på fotstödet, det hålls OK, eller köpa en fotstödsväska formad för fotstödet av tex 32gå ( butik32ga.blogspot.com/ ) den kostar däremot bra mycket mer.

Nu flörtar jag lite med dig, o store vagnsguru! Men du som kan typ allt om vagnar, har du koll på om det är någon skillnad mellan 2012 och 2013 årsmodell? Jag har hittat 2012 för 100 euro billigare än 2013, men om det är typ lite extra skön fyllning i sitsen eller någon extra cm så vill man ju inte missa det.
  • stor grön drake
    spökplumpen skrev 2013-03-07 20:35:45 följande:
    Nu flörtar jag lite med dig, o store vagnsguru! Men du som kan typ allt om vagnar, har du koll på om det är någon skillnad mellan 2012 och 2013 årsmodell? Jag har hittat 2012 för 100 euro billigare än 2013, men om det är typ lite extra skön fyllning i sitsen eller någon extra cm så vill man ju inte missa det.

Inte vad jag vet, största skillnaden var väll att all black kom.
Svar på tråden Baby jogger city mini gt