• Anonym (Bröllop)

Billigt bröllop, tips!

Hej

Jag visste inte var jag skulle lägga tråden så det blev här Glad

Vi har planer på att gifta oss. Vi tänker borgerligt men tänkte ändå ha en middag för de närmsta efteråt ca 13 pers.
    Vi vill ha tips på hur man kan göra allt så billigt som möjligt eftersom vi egentligen inte bryr oss.
    Vill också få lite tips på vad för mat man kan bjuda på och hur mycket mat+alkohol som kan gå åt på 13 pers varav 9 är under 18.

Undrar också vad ni har för vigselring. Måste man ha guld eller kan man ha silver? Vi bryr oss faktiskt inte om ringarna heller och vill därför ha det så billigt som möjligt.

Vi kommer sedan att lägga pengar på en resa med barnen Glad

Skulle bli glad om ni ville ge lite tips/ideer Skrattande 

• Svar på tråden Billigt bröllop, tips!
  • EllinorE

Oj jag kan berätta om vårt bröllop. Vi valde borgeligt bröllop och valde då en person vi tyckte om.
    Vi gifte oss ute i april vid en sjö.
    Ringarna är i guld, jag hade fått en ring med en rubin av min mamma så jag gick till en smideskursledare och frågade om de kunde göra om den ringen till "min vigselring", sagt och gjort, kostade 500 kr.

Vi hyrde en bygdegård där allt ingick utom städningen för 2300:- medan min syster hyrde en klubbstuga.
    Båda hade spotify och karaoke grejer i ett hörne som vi alla roade oss med!

En nära vän erbjöd sig att fixa maten, blev potatisgratäng och fläskfile och en god sallad (men min syster hade hemmagjord potatissallad, grillad kyckling, skinka, rostbiff och en god sallad till). Förrätten var räkor, avokado och sås. 
    Efterrätt var muffins i mitt fall, hemmabakt tårta i min systers fall.

(vi båda hade över 40 gäster var skall tilläggas)

Istället för att köpa blomster arrangemang så åkte vi till ica maxi och köpte snittblommor dagen innan och ställde ut på boden. BrudBuketten fick jag av min mans syster som är florist, annars hade jag bundit en själv :)

Köp allting i omgångar och lägg i frysen (speciellt om det är kött) och handla på Lidl och netto! Ingen kommer veta vilket språk grisen pratade i alla fall (tex).

Vi gjorde dekorationer själva med koppartråd och fina pärlor som slingrade sig över borden, och köpte allt i god tid via nätet.

Min klänning köpte jag korsetten på och kjolen sydde min brors fru.

Mannens kläder hyrde vi (supersnygga!) 

Vi bad en vän att fotografera hela bröllopet. 

Hmm, ja man kan spara på mera, du får säga vad du undrar mer :)

Letade efter bilder på dukningen men hittade inte det nu såklart -.-

Sista jag ville säga va: Köp alkoholfritt mest!!! Vi hade aaalldeles  för lite alkoholfritt! En bag in boxar och en-två lock öl räcker till maten och en hejdundrandes kalasstund efteråt! 

Svar på tråden Billigt bröllop, tips!