• Anonym (Numb)

När man har slutat ha känslor och är helt likgiltig

Jag tror att jag har tappat alla känslor man kan ha. Förutom en stor sorg om någon skulle gå bort eller så då är jag övertygad om att jag skulle känna känslor. Men annars har jag inga känslor och orkar inte bry mig. Jag är likgiltig bara.

Så jag lever inte i en kärleksfull relation med mitt livs stora kärlek? Orka bry sig. Jag tror ändå inte på kärleken.

Åren går, om en minut är det för sent och jag har fortfarande inte barn? Ja, ja, det är väl inte meningen att jag ska få barn eller uppleva att få barn med någon jag älskar.

Jag har ingen karriär alls och pension kommer det inte att bli tal om? Tråkigt för mig men det ordnar sig väl eller annars får jag hoppas på att dö ganska ung.

Mina föräldrar bestämmer vilka nya köksskåp jag ska ha? Mm, det spelar ingen större roll. Skåp som skåp.

Min man vill att vi målar huset i en viss färg och att vi köper en Audi A5? Whatever.

Kompisarna vill se den filmen och äta på den restaurangen? Okej. Jag kommer ju ut en stund åtminstone.

Det blev storbråk med en av mina äldsta vänner och vi har inte pratat sen i somras? Good riddance. Det finns nya vänner om jag vill ha det.

Det är som om jag struntar i allt och inte orkar bry mig om något. Vad har jag för fel?

• Svar på tråden När man har slutat ha känslor och är helt likgiltig
  • Anonym (Numb)
    YummyMami skrev 2013-02-25 16:50:04 följande:
    Trivs du ändå? Känner du sig glad?
    Om jag orkade bry mig så skulle jag nog inte trivas så bra kanske? Jag vet inte. Glad är en känsla jag inte ens kommer ihåg. Vet inte hur det känns att vara glad. Har någon lust att berätta?
  • YummyMami
    Anonym (Numb) skrev 2013-02-25 16:52:36 följande:
    Om jag orkade bry mig så skulle jag nog inte trivas så bra kanske? Jag vet inte. Glad är en känsla jag inte ens kommer ihåg. Vet inte hur det känns att vara glad. Har någon lust att berätta?
    Då kanske du borde söka hjälp? Du kanske har deppresion? Eller bara lider av låg serotinhalt?

Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Anonym (Numb)
    YummyMami skrev 2013-02-25 16:53:55 följande:
    Då kanske du borde söka hjälp? Du kanske har deppresion? Eller bara lider av låg serotinhalt?

Har gått i terapi hos tre olika personer och kan inte påstå att det hjälpte speciellt mycket trots att jag gick i flera år. Ingen av terapeuterna sa att jag hade depression så jag tror inte jag har det. Låg serotoninhalt vet jag inte heller om jag har men antar att det borde ha kommit fram under alla läkarundesökningar jag har gjort för ett annat fel jag har.
  • YummyMami
    Anonym (Numb) skrev 2013-02-25 16:56:51 följande:
    Har gått i terapi hos tre olika personer och kan inte påstå att det hjälpte speciellt mycket trots att jag gick i flera år. Ingen av terapeuterna sa att jag hade depression så jag tror inte jag har det. Låg serotoninhalt vet jag inte heller om jag har men antar att det borde ha kommit fram under alla läkarundesökningar jag har gjort för ett annat fel jag har.
    Äter du något mot det andra felet då? Vissa piller gör en till zombie vet du!
  • Anonym (Numb)
    YummyMami skrev 2013-02-25 17:00:14 följande:
    Äter du något mot det andra felet då? Vissa piller gör en till zombie vet du!
    Jag tar inga mediciner alls och har känt så här i 20 år skulle jag tro. Kanske längre.
  • YummyMami
    Anonym (Numb) skrev 2013-02-25 17:03:07 följande:
    Jag tar inga mediciner alls och har känt så här i 20 år skulle jag tro. Kanske längre.
    Något obalans finns det eller sen har du AS.. 
  • Anonym (Numb)
    YummyMami skrev 2013-02-25 17:07:51 följande:
    Något obalans finns det eller sen har du AS.. 
    AS? Asperger? Har inget som passar in alls på det tycker jag.
  • YummyMami
    Anonym (Numb) skrev 2013-02-25 17:08:53 följande:
    AS? Asperger? Har inget som passar in alls på det tycker jag.
    Konstigt... För normalt sett så brukar man väl ändå känna känslor av gillande eller ogillande. Det är inte som om någon har valt vilka strumor du ska ha för dagen, utan vilka luckor som du ska leva med i ååååååååår. En god vän försvann för dig och du reagerar inte alls? Typ.. Något felas ju någonstans på något vis. 
  • Border
    Anonym (Numb) skrev 2013-02-25 17:03:07 följande:
    Då tycker jag att du ska börja ta mediciner!
Svar på tråden När man har slutat ha känslor och är helt likgiltig