För lite sömn på natten, 6 månaders
Hej! Undrar kort hur era 6 mån sover egentligen.. Alla olika, men vill bara höra.. Min lille har helammats och fått mat ca 2 ggr på natten, men ratar nu tutte o får ersättning sen tre v tillbaka. Har börjat med smakisar o gröt. Men det går lååångsamt och förstoppning kom ivägen. Han sussar tre ggr på dan. Förmiddag 1.5 h eftermiddag 1,5 och sen eftermiddag 30-40 min. Nattas vid 20 , många uppvak och vaknar prick 6. Han sover alltid bara 10 tim på natten. Har provat att minska dagssömnen men han blir bara övertrött och pallar nästan bara att va uppe 2-2,5 tim mellan. Vill gärna att han vaknar mindre om natten och sover längre förstås. Men korta dagen blir ju trubbel då han är övertrött vid läggning i sådant fall... Hur sover era på dan vid denna ålder? Han vaknar o gnyr/ gråter lite ca varannn timme. Har jag tur går det tre tim.. Suck, sömnbrist efter 6 mån tär. Han har fått eget rum nu och hn sover bättre då han inte störs av oss. Han somnar på en gång när jag kommer in och söver om honom, men det blir ju många turer upp och ned för mig. Kan det spela roll att han inte somnar själv vid läggning, utan i famnen? Tack!