dagis säger att BVC har fel i att min son är understimulerad och att det bör göras en uttredning
just nu är jag så extremt arg på en av dagisfröknarna.
jag har sedan en tid haft kontakt med dagis då min son på 4 år har perioder då han bråkar mycket och inte lyssnar, vilket han även gör hemma dessa perioder. när vi var på 4 års koll vart BVCsköterskan så häpen av hur intelligent min son är och använde meningen "jag har aldrig sett en 4åring som är såhär duktig och smart". när jag då tog upp problematiken om min sons beteende så sa hon att det låter son en understimulerad grabb. idag när jag pratade med fröken som var kvar på dagis vart hon helt till sig och sa att dom stimulerar honom, varav jag då försökte förklara att han behöver mer utmaning och att det märks när han blir stimulerad och när han inte blir det. han sover mycket sämre när han är understimulerad tex. varav fröken då slänger ut sig, jaha så då kommer dom inte göra en utredning på honom då....
jag vart så till mig och så ledsen för fröknarna jag normalt pratar med vet att jag är rädd för detta iom att han föddes med en kraftig syrebrist plus att vi har adhd i släkten. jag pratade med "min vanliga fröken" om detta senast för 2 veckor sedan och frågade om han beteende kunde bero på ADHD varav hon inte tyckte det.
denna fröken som jag pratade med idag är oftast den som påpekar att min son har varit strulig osv, har han något utslag så är det antinga skabb (går på dagis) eller mollusker.
jag kommer imorgon ringa till dagis men jag undrar om ni anser att jag överreagerar som tycker det var fel av fröken att säga att min son bör utredas. det var iaf så jag tolkade det och så det lät som när vi fortsatte prata för hon kunde inte tänka sig att han är understimulerad på dagis.