Dottern vill inte ha mig, längtar bara efter pappa
Separerade då dottern var 1,5 år, hon är nu snart 3,5 år. Har vv.
Senaste 3-4 månaderna är det bara pappa som gäller. Hon frågar efter honom 5 ggr dagligen, första natten jag har henne brukar hon ibland gråta och säga att hon vill till pappa.
Hämtar jag på dagis vill hon inte följa med, hon vänder sig bort och ser sur ut, säger typ Nej mamma, inte nu. Kan ju vara så att hon tycker jag stör i leken men det känns verkligen inte kul att hämta henne när hon aldrig blir glad då jag kommer.
Försöker verkligen vara en bra och rolig mamma, vi gör mycket saker som hon uppskattar, jag ger henne mycket tid och uppmärksamhet. Vi bakar, åker till badhuset, pysslar, leker, är ute och åker pulka osv....
Nästan allt fint vi "tillverkar" här hemma när vi pysslar vill hon ta med till pappa, även extra roliga leksaker och kläder hon tycker om ska med dit.
Hon säger ofta "en sån har pappa också" "så gör pappa" "pappa säger att"....
Och detta tjat, när pappa ska hämta henne.
Om jag säger att jag älskar henne, svarar hon att hon älskar pappa. Ibland lägger hon till "och mamma".
Vad gör jag för fel? Varför vill hon inte ha mig? Det kan hon säga när hon är arg "jag vill inte ha dig mamma" eller börja gråta efter pappa.
Tror ni att hon är på samma sätt hos honom, dvs frågar efter mig osv?
Kan det vara så att hon är trygg hos mig och då "vänder mig ryggen" för att komma närmare pappa?
Hon kanske inte har så mycket fina saker där, eller vill hon visa upp för honom vad vi har gjort? Hon gör ofta presenter till honom men inte till mig.
Kan tyvärr inte prata med Xet om saker som de här, han skulle direkt yrka på enskild vårdnad och anklaga mig för att vara världens sämsta ego mamma. Jag är puckad och dum enligt honom. Vi har ingen annan relation än den vi måste för dottern. Knappt det.