Livet EFTER springmask
Ja här är jag igen.
Nu till de svåraste nästan, hur återgår man till ett vanligt liv igen??! När man läser om det så verkar det ju som att har man väl fått hem det så kommer vi för alltid ha ägg hemma som i sin tur gör att det bara återkommer. Jag vill inte ta hit folk då hemmet numera känns som ett maskbo. Är dets törre risk än innan detta att folk smittas hos oss nu EFTER att vi fort bort masken eller är risken lika med som hos alla andra nu? Jag kommer ha behov av att kolla barnens rumpor minst varannan kväll. Jag kommer fundera på varje barn som leker med mina barn och varje familj vi umgås med, har ni mask utan att kanske veta om det, får vi det nu igen...?! Det känns verkligen som att nu är vi dömda maskmänniskor för alltid. Även om maskarna dör just nu av medicin finns ägg överallt så maskfria blir vi aldrig mer. ELLER? Kan man ha sån tur att man faktiskt bara får det en gång, eller iallafall bara 1 gång/år? Alla som haft det men sen aldrig fått det igen, skriv gärna.
När man avslutat sin medicinkur, kan man börja återvända till rutinerna man hade innan då? Jag menar törs man sluta tvätta rumpor morgon och kväll varje dag, sova med åtsittande kläder osv? Just nu mitt i kuren så byter jag underkläder på barnen innan läggning och kastar även tröjor och linnen som använts under dagen i tvätten, det kanske inte nehövs? Räcker det med underkläderna? Sedan byter jag underkläder igen på morgonen.
Om jag fattat det rätt så håller ju ju då just nu på att ha ihjäl maskarna som lever. Om 2 veckor när vi tar nästa kur tar vi ihjäl larverna från de ägg som kläckts senare. Och de LARVER kan inte lägga ägg på direkten då???
Om vi har ägg som lagts för en vecka sedan då?? Om 2 veckor har dom ju kläts för ett bra tag sedan och larverna hunnit bli så pass gamla att dom hann lägga några nya ägg??
Jag har nog blivit psykiskt skadad för livet