Sover bara i bärselen på dagen
Min pojke är en månad gammal och har sen ca två veckor tillbaka endast kunna sova i bärselen p dagtid. När han ammat på morgonen verkar han inte nöjd efteråt, han gnäller och ibland gallskriker (har problem med magknip och ger semper, minifom, massage och windi). Jag går upp och byter blöja samt tröstar honom i famnen, när jag märker att han inte blir lugnare så ger jag honom bröstet igen tills han verkar trött, men så fort jag lyfter upp honom i famnen börjar han gnälla, då sätter jag honom i bärselen och han somnar direkt och kan sova där en-två timmar. Lägger jag honom ner så vaknar han direkt och skriker. Jag blir frustrerad över att inte kunna göra något, ska jag klä på mig för att ta mig ut till bvc eller till tvättstugan måste jag lägga honom ifrån mig en stund och då ligger han bara och skriker, det känns jättejobbigt att behöva lämna honom att skrika utan att ta upp honom direkt. När han är vaken kan han sitta nöjd i mitt knä eller i min famn en stund, så han skriker inte konstant men har svårt att komma till ro och verkar absolut inte vilja ligga ensam. Han sover dock bra i vagnen när man väl kommer ut och går, funkar inte att rulla den t ex över tröskeln inomhus. Känner mig så inlåst och undrar om någon har/haft det likadant eller om någon vill ge mig något tips om hur jag ska få honom att kunna sova t ex i vagnen/vaggan på dagtid? Blir ofta att jag går omkring i morgonrock hela dagen tills pappa kommer hem och kan avlösa...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-26 13:13
Ska tillägga att han sover bra på natten, somnar vid ca kl 20 och vaknar ca varannan till var tredje timme på natten och vill äta, jag liggammar i sängen och då somnar han om direkt, vaknar oftast kl 06/07 och ibland somnar han om ett par timmar till då, men ibland vill han "stiga upp" efter det målet.