• Anonym

negativt gravtest BIM -5, kört?

som rubrik lyder. jag har försökt få barn snart ett år utan resultat. denna månad har jag haft grav.symptom...kunde inte hålla mig o testa mig idag...på Bim -5. fick totalt negativt. ska jag sluta hoppas? lr blir de negativt om man testar för tidigt?

• Svar på tråden negativt gravtest BIM -5, kört?
  • auapower

testet kan mycket väl bli negativt om du testar för tidigt, jag skulle inte ge upp hoppet! Vänta till BIM och testa då för de flesta gravtest skriver till och med ut att de testar som tidigast befruktning+10. Allt beror ju på dina hormoner i kroppen, så avvakta 5 dagar, och testa sen så hoppas vi att du får ett Plus!

• La Lola

Sannolikheten att det blir neg innan BIM är väldigt stor.
    Såklart ska du inte sluta hoppas!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola

O jag fick 3 neg tester när jag var gravid med Alma.
    Mitt plus kom i v 12.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

tusen tusen tack!! :) blir t.o.m rörd av era svar! :s tack snälla tjejer

• eliljeholm

Jag fick inte ett plus förens bim +5 alla tester innan var negativa :)

• Pimpinellan

Långt ifrån alla gravida får ens plus på självaste BIM-dagen så jag skulle tro att det är en försvinnande minoritet som får plus fem dar före BIM! Jag skulle vilja påstå att det är meningslöst testa före BIM,kommer inte mensen så testa då. Mer troligt att man är gravid och får plus då.

• Anonym

testade på bim dagen och fick negativt, trodde det var kört men testade 1½ vecka senare då mensen fortfarande inte kommit och då visade testet gravid :) Det är inte kört än ts :)

• Anonym

oj!! jag blir otroligt hoppfull igen!! o ärligt talat rörd (töntigt nog) av att så många svarar så hjärtligt. tack ännu en gång. passar på att ställa en sista fråga om ni orkar svara på mitt eviga tjatande :) så fast jag känner av massa symptom så behöver det inte visa plus för de? kan symptomen forrfarande vara pga graviditet? :)

• XcsM

Jag fick inte + förrän en vecka efter BIM Testade negativt två gånger innan dess.
    Graviditetstest går ju på hur mycket hCG (graviditetshormon) som finns i urinen och testar man för tidigt finns där inte tillräckligt för att det skall ge positivt utslag även om där finns en bebis  

Mina gravsymptom kom strax innan BIM, alltså långt innan det positiva testet. 

• Anonym

wow :D jag hoppas innerligt att det e så för mig med! :) trött på den långa väntan o alla försöken utan att de händer nt...men kanske kanske e de en bebis på G!! :) kram :)

• auapower
    Anonym skrev 2013-02-26 20:55:30 följande:
    oj!! jag blir otroligt hoppfull igen!! o ärligt talat rörd (töntigt nog) av att så många svarar så hjärtligt. tack ännu en gång. passar på att ställa en sista fråga om ni orkar svara på mitt eviga tjatande :) så fast jag känner av massa symptom så behöver det inte visa plus för de? kan symptomen forrfarande vara pga graviditet? :)

Du menar att du skulle vara skengravid för att du har symptom men inget plus?

Absolut kan man bli skengravid! Men eftersom du inte ens har passerat bim så slå inte ner dig genom att tro att du bara inbillar dig! Mina första symptom var bröstspänningar, mensvärk och känslan "nu kommer mensen" utan att den kom när bim kom och gick Flört trodde också att jag var skengravid ett tag innan plusset kom. Är det ditt första barn? Om det är det kan jag rekommendera dig till att hålla koll på vårtgården och bröstvårtan! Börjar vårtgården bukta ut från bröstet så ta det som ett tecken, det gjorde det för mig och även bekanta när vi väntade våra första barn Glad (jag är dock fortfarande gravid med första)

• Anonym

oh sånt bra tips auapower! jag ska hålla koll men änsålänge så buktar inte vårtgården ut. däremot tycker jag att själva bröstvårterna e större än tidigare när dem styvnar, men kan också vara att jag har extra koll på allt nu så jag inte lagt märke till dess storlek innan :)

• Anonym

oh sånt bra tips auapower! jag ska hålla koll men änsålänge så buktar inte vårtgården ut. däremot tycker jag att själva bröstvårterna e större än tidigare när dem styvnar, men kan också vara att jag har extra koll på allt nu så jag inte lagt märke till dess storlek innan :)

• Anonym

• Anonym

nej tyvärr :( mensen hälsade på....

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-05 22:18:22 följande:
    nej tyvärr :( mensen hälsade på....
    Å vad tråkigt. Jag vet hur det känns när man går och hoppas. Men jag håller tummarna för att det tar sig snart.
Svar på tråden negativt gravtest BIM -5, kört?