• Lilia

Bra blötmat för katter?

Mina katter har ätit Mjau tetrapack i ett halvår nu, och nu har de på katters vis bestämt att de inte vill äta den maten längre. De har tröttnat helt enkelt. Är det någon som kan rekommendera någon annan bra blötmat till mina missar? Gärna med mycket sås. De är en hona på snart tre år och en hane på fyra år om det spelar någon roll. De har torrfoder också.

• Svar på tråden Bra blötmat för katter?
  • nemo1

Mina katter älska ICA:s potionspåsar och det är bra mat. Mina har helt ledsnat på Bozita och Mjau som jag alltid kört med. Annan bra mat är Bozita (finns i djuraffär och samma svenska tillverkare som Mjau) och Pussi. Kör även med Whiskas potionspåsar emellanåt och de nya sorterna är populära.

• Majsan70

Våra katter får la lite av varje i blötmatsväg, men framför allt får de mycket rått kött av olika de slag.

• Lilia
    nemo1 skrev 2013-02-26 15:11:58 följande:
    Mina katter älska ICA:s potionspåsar och det är bra mat. Mina har helt ledsnat på Bozita och Mjau som jag alltid kört med. Annan bra mat är Bozita (finns i djuraffär och samma svenska tillverkare som Mjau) och Pussi. Kör även med Whiskas potionspåsar emellanåt och de nya sorterna är populära.

Bozita har jag testat och den äter de inte. :/ Pussi potionspåse blev däremot en stor succé. :) Jag testade igår. Tyvärr innehåller den socker, det är inte optimalt så jag ska kolla på de andra sorterna också. Är Wiskas verkligen bra? Jag har hört mycket dåligt om deras mat.
  • Lilia
    IceJossan skrev 2013-02-26 15:13:02 följande:
    Bozita är ju samma sak fast i många fler och annorlunda smaker. Testa det!

Jag har provat, det uppskattades tyvärr inte. :/
  • Lilia
    Dina08 skrev 2013-02-26 15:16:57 följande:
    Pussi. Annars är min katts favorit Gourmet gold.

Pussi blev en stor favorit. :) Jag testade igår. Jag ska prova Gourmet gold också, köper du deras påsar eller burkar?
  • Lilia
    Majsan70 skrev 2013-02-26 20:10:53 följande:
    Våra katter får la lite av varje i blötmatsväg, men framför allt får de mycket rått kött av olika de slag.

Rått kött får mina katter ibland också. :)
  • IceJossan

Whiskas blötmat är inte dåligt, tvärt om. Det innehåller dock pyttelite spannmål. Jag föredrar den framför Pussi för att den innehåller kött och köttbiprodukter, medans Pussi innehåller kött och animaliska biprodukter vilket är sånt som knappt är ätbart men nermalt till kattmat.

• Lilia
    IceJossan skrev 2013-02-27 11:41:41 följande:
    Whiskas blötmat är inte dåligt, tvärt om. Det innehåller dock pyttelite spannmål. Jag föredrar den framför Pussi för att den innehåller kött och köttbiprodukter, medans Pussi innehåller kött och animaliska biprodukter vilket är sånt som knappt är ätbart men nermalt till kattmat.

Det är en djungel. Jag önskar att det stod mer exakt vad det är i.
  • nemo1
    Lilia skrev 2013-02-27 11:30:30 följande:

Pussi blev en stor favorit. :) Jag testade igår. Jag ska prova Gourmet gold också, köper du deras påsar eller burkar?
    Gourmet innehåller tyvärr både spannmål OCH socker. Och en del sorter är inte heller fullfoder.
  • 120512

Till mina föredetta katter körde jag alltid på friskies stora burkar men dessvärre så finns ju inte dom längre :/  men då fanns det inte mkt mat på marknaden där vi bodde. och fick höra av Hill´s när Zorro blev överkönslig i magen då hade vi Science plans helfoder i sås.

Och min kisse jag har nu äter bara bitar i sås . smakerna han inte gillar är fisk, oxkött, räkor.
    Så jag har kört med Whiskas och mjaus bitar i sås..
    och det är bra foder tycker jag

Svar på tråden Bra blötmat för katter?