• Anonym (Jag)

Jag blir snart galen på bio mamman.

Hur gör ni bonusmammor för att inte bli galen på biomamman? Och ni biomammor varför vill ni inte göra ert bästa för barnet och ha en relation med bonusmamman??

• Svar på tråden Jag blir snart galen på bio mamman.
  • Anonym (Bonusmamman)

Min biomamma gör mig absolut galen, hon skiter totalt i barnen och gör allt i sin makt för att förstöra livet på oss alla. Det bästa man kan göra är att faktiskt skita i henne.

• Anonym (Check)

Mina biomammor har blockat mig överallt:) har aldrig pratat med dom öht,men dom pratar tydligen med varandra inget jag bryr mig i,när dom har sådant löjligt beteende

• Anonym (Jag)

Här är det en falsk jävla f*tta vi pratar om ;) funderar om jag ska bli likadan emot henne ;)

• Anonym (Bonusmamman)
    Anonym (Jag) skrev 2013-02-26 18:23:30 följande:
    Här är det en falsk jävla f*tta vi pratar om ;) funderar om jag ska bli likadan emot henne ;)
    Min biomamma förbjöd mig en gång för ca 2 år sedan att skaffa barn för att hon blir avundsjuk, hon sa att hon inte skulle låta oss träffa barnen. Vad tror du hon gör nu när jag är gravid? Blir helt galen på henne. Funderar på att skicka en polis och socanmälan på henne. Usch vad jag verkligen hatar henne.
  • Anonym

Stackars barn som blir inblandad i erat "vuxna" hat..... och JA, de märker garanterat av erat hat!!

• Anonym (Jag)
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2013-02-26 18:26:15 följande:
    Min biomamma förbjöd mig en gång för ca 2 år sedan att skaffa barn för att hon blir avundsjuk, hon sa att hon inte skulle låta oss träffa barnen. Vad tror du hon gör nu när jag är gravid? Blir helt galen på henne. Funderar på att skicka en polis och socanmälan på henne. Usch vad jag verkligen hatar henne.

Gör det. Kommer bli såhär oxå, hennes man hotar min sambo osv, hon betalar inte det hon säger att hon ska betala osv.
  • Anonym (varannanvecka)

Mina bonusbarns biomamma har kallat mig för sitt ex 40-årskris (jag är ca 10 år yngre) till barnen och var väldigt tydlig med att markera att det bara var ett halvsyskon till barnen som skulle komma när jag blev gravid.

Jag tyckte i början att hon var snäll och trevlig, men har fått ta till mig att hon är en egoistisk, manipulerande och svartsjuk kvinna som tänker på sig själv och inte på barnen. Jag visar dock inte det inför barnen utan kallar henne för mamma, ber dem hälsa, gör presenter tillsammans med barnen när hon fyller år, bjuder in henne på kalas och så vidare. Samtidigt känns det lite ruttet för jag vet att hon skiter fullständigt i att dom har det bra här hos oss och skulle hon få välja skulle jag gå upp i rök omgående.

Hon har varit mycket noga med att göra klart för sambon att det är hon som är mamma och att jag indirekt inte har något med barnen att göra och skriker till min sambo i telefon. Hon skulle antagligen avlida om hon fick reda på att jag hört det. När jag pratat med henne när vi träffats har hon varit trevlig. Men jag har som sagt förstått att hon ser mig som den onda styvmamman som kommit för att sno hennes plats. I början tog jag mycket hänsyn till att inte klampa in och så vidare men märkte att min relation med barnen blev lidande och att de upplevde mig som avståndstagande och kylig och då bestämde jag mig för att min relation till barnen är min och barnens och jag tänker göra det bästa av den och inte tassa runt på tå varannan vecka bara för att jag är inte vill stöta mig med biomamman.

• Anonym

Hehe du är rolig du, tror du att någon ser att du svarar till dig själv?
  • Anonym
    Först klagar du och ifrågasätter varför hon inte vill "göra det bästa för barnen" och in nästa inlägg funderar du på att bli likadan som hon?

Får jag fråga varför hon skulle vilja ha en relation med dig? Hon vill inte ha en relation med sitt ex, därför är han ett ex...
  • Anonym
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2013-02-26 18:26:15 följande:
    Vilket lagbrott har hon begått och vad ska anmälas till soc?
  • Litet My
    Anonym skrev 2013-02-26 20:23:52 följande:
    Först klagar du och ifrågasätter varför hon inte vill "göra det bästa för barnen" och in nästa inlägg funderar du på att bli likadan som hon?

Får jag fråga varför hon skulle vilja ha en relation med dig? Hon vill inte ha en relation med sitt ex, därför är han ett ex...

Tänker lite samma sak,är själv biomamma och jag tycker att relationen mellan barnet/pappans nya är en relation som är upp till honom.

Däremot behöver man ju inte sitta och tracka ner på pappans nya framför barnet eller bete sig illa. Men rent krasst känner jag att det är pappans ansvar, precis som relationen mellan min nya och min sambo inte har något med pappan/pappans nya att göra.  

Med tanke på TS kommentar om att vara likdan tillbaka så låter inte TS en bit bättre.  
  • Ess
    Gör hon dig personligen något så är det klart du kan ge svar på tal, men se till att det svider i skinnet bara. 

För övrigt så tycker jag att ni ska manövrera ut henne från era liv, kom överens med din man hur ni ska tackla ev utspel. Det bästa är att han sköter all kontakt och pratar om barnen med henne. Skulle hon lämna fokuset på barnen och komma med på hopp utav er vuxna, då lägger han på eller vänder sig om och går.

Se till att spara allt som går att spara, tex att han aldrig kommer att få se sina tidigare barn om han skaffar fler.  
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-26 20:25:27 följande:
    Vilket lagbrott har hon begått och vad ska anmälas till soc?
    Socialen (till stor del) tror på de flesta idioter som anmäler i fyllan och ilskan. Det tragiska är att många oskyldiga eller pedofiloffer tror de inte på.  Om du anmäler henne ifråga och skriker att hon är en jxxxxx fxxxxx och nämner något påhittat lagbrott så kan de utgå ifrån att det är sant tex anmäld för dådet, misstanke om gärningen. Omskrivningen av jxxxx fxxxx blir allvarligt psykiskt sjuk. Därifrån bestämmer de hennes umgängesrätt och vidare frihetsberövande åtgärder, det är ingen skillnad om det inte finns bevis mot henne eller om det finns kraftiga motbevis. Socialens åsikt gäller, sjukvårdpersonal ignoreras, fakta omskrivs efter socialens mall och görs till sanning. Domstolarna sväljer oftast hela skiten och tror blint på deras löjliga påhittade storyn och dömer allt till socialens fördel och din om du har tur. Tyvärr händer det oftast att barn far illa, men det skiter socialen i. Ju värre socialen beteer sig dess mindre tror omgivningen på de anklagade. Vissa människor börjar må så dåligt av illa bemötande från socialen att de söker psykhjälp och får mediciner som har vissa bieffekter. Dessa bieffekter används mot föräldrarna tex, yrsel, illamående eller kräkningar blir efter socialens omskrivning till sinnesförvirring, vanföreställningar, skev verklighetsuppfattning, paranoia, koordinationssvårigheter, oförmåga att planera sin vardag, ätstörningar, okapabel att bemöta barnens behov och misstanke om påverkan av droger. Efter att socialen har konstaterat det här hittar de på vad personen kan tänkas göra i framtiden och det är förstås bara ännu mera hemskheter. Ett slags förvandling till varulv, ond rymdvarelse eller monster om vi förenklat uttrycker det i fantasyskildring. Har du otur är det du själv som monsterklassas och de ändrar inte i journalen efter att ha motbevisats.
  • Anonym

Jag nonchar :) Vet vem jag är ;)

• Anonym (Vill)

Jag hör till dem som vill ha en bra relation med bonusmamman, men har inte möjlighet till det. Jag vet inte om min ex man ljuger el om det är å. Men enligt honom får jag inte komma hem till dem med barnen el hämta barnen där. Han skyller på bonus mamman. Till saken hör att han ljög för oss båda ganska länge. Så jag vet inte om han fortfarande ljuger el om detvär så att hon inte vill träffa mig. Jag försöker bjuda med henne via honom till olika saker som barnen är med på. Men hon följer aldrig med. Barnen tycker om henne o pratar gott om henne. Så allt jag vet om hennec är sånt de berättat.

• Gung Ho
    Anonym (Jag) skrev 2013-02-26 17:53:24 följande:
    Hur gör ni bonusmammor för att inte bli galen på biomamman? Och ni biomammor varför vill ni inte göra ert bästa för barnet och ha en relation med bonusmamman??

Föga konstruktiva frågor.... Den första utgår från att biomammor överlag är 'togika', den andra utgår ju från att biomammor överlag inte vill göra det bästa för sitt barn...föga troligt.
  • Anonym (???)

Jag stör mig inte på bion för det skulle aldrig falla mig in att ha ngt med henne att göra. Varför lägger ni en sån energi på människan?!

Svar på tråden Jag blir snart galen på bio mamman.