• Hallodar

Ni vuxna som haft magsjuka och spytt i flera dagar!!!

Jag åkte först på influensan i en vecka sedan vandrade den ner i magen och nu har jag maginfluensa. De flesta som får det spyr i flera dagar har jag hört.

Jag spydde konstant i 2 timmar men inget efter det, varit spyfri i 5 timmar nu. Nu undrar jag såklart om jag hade turen att få en snabb magsjuka eller är det vanligt att man "spyr-långt uppehåll-spyr osv." när det håller på i flera dagar???? Ni som har spytt i flera dagar, har ni alltså haft långa uppehåll då ni känt att det är på väg att bli bra men sen insjuknar ni igen??

Har nämligen aldrig haft magsjuka mer än en dag och jag är livrädd att jag ska börja spy igen. Jag kommer inte klara det, är helt slut ned tanke på att jag redan vart svårt sjuk i influensa och fått bihåleinflammation på köpet.

• Svar på tråden Ni vuxna som haft magsjuka och spytt i flera dagar!!!
  • skogsvitter

Jag hade just en sådan magsjuka som du beskriver. Klart att det kan vara "över" just när det gäller kräkningarna. Många kräks ju bara en gång och sen inget mer. Däremot brukar man ju bli helt slut rent fysiskt ändå och kan vara väldigt utmattad ett par dagar efteråt även om man inte kräks mer. Man kan känna sig yr, ha ont i kroppen osv. Det kan också vara så att man har diarré som håller i sig lite längre än själva kräkningarna. Men som sagt, det du beskriver är inget ovanligt förlopp så det är liksom inget konstigt.

Svar på tråden Ni vuxna som haft magsjuka och spytt i flera dagar!!!