• Anonym

Vad sitter under vänster revben?

Det hugger till där lite då och då, inga långa stunder och blir oftast bättre när jag sträcker på mig. Vad beror det på???

• Svar på tråden Vad sitter under vänster revben?
  • Anonym

Vet inte direkt vad det kan vara men jag vet att mjälten ligger där i området. Jag har ständigt en förstorad mjälte p.g.a inflammation i levern och jag kan ibland känna "hugg" där, ibland när jag sträcker mig eller ligger på ett speciellt sätt. Det kanske finns bättre information på google, the home dr :)

• GullpuckotMe

Mjälten? Den sitter på den vänstra sidan under revbenen.

• Kerubmamman

Sitter inte mjälten och levern i den högra kroppshalvan?

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kerubmamman skrev 2013-02-26 19:24:22 följande:
    Sitter inte mjälten och levern i den högra kroppshalvan?
    Nej, levern och mjälten sitter på motsatta sidor. Levern på höger sida, mjälten på vänster sida framför vänster njure sett framifrån.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Kerubmamman
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-02-26 19:27:56 följande:
    Nej, levern och mjälten sitter på motsatta sidor. Levern på höger sida, mjälten på vänster sida framför vänster njure sett framifrån.
    Tackar, jag erkänner att jag inte har full koll på mjälten. B-)
  • Anonym

Hm..mjälten...vad kan vara för fel med den? Jag mår ju bra annars?

• Bebisverkstad93

De behöver ju inte va nå fatligt. Vet inte hur gammal du e. Men jag som e ganska ung kan få hugg ibland å de e bara typ för man växer eller hur man ska säga :).

• Anonym

Det är faktiskt ofta när jag sitter  vid datorn....men jag sitter nog väldigt illa. Ihopsjunket så det kan mycket väl vara den blir lite klämd

• Kerubmamman

Det kan även vara luft i tjocktarmen som spökar.

Svar på tråden Vad sitter under vänster revben?