• Anonym

Frisörer titta hit - vill veta ALLT om att få lockigt hår (bild)

Jag har rakt nordiskt hår, jämnlångt (lugg och hår) ner till nedanför skulderbladen ca. Jag vill ha krulligt/lockigt hår liknande det på bilden.

Är detta möjligt?
    Kan någon som är frisör berätta lite om hur det skulle gå till att fixa detta? Och går det att färga håret samtidigt? (Jag är lite grå).

Och en annan fråga, när man inte är krullig naturligt, kan man permanenta utväxten? Eller hur går det till?

Vad skulle priset bli ungefär?

Tacksam för alla svar
  • Svar på tråden Frisörer titta hit - vill veta ALLT om att få lockigt hår (bild)
  • Anonym

Puffar upp. Ingen frisör som kan svara?

• Anonym

Jag är inte frisör men hade spiral/korkskruvspermanent på 90 talet. Var jättenöjd då.

En dyr process länkar till mirres hårsalong i stockholm som permanentar.

http://www.mirres.se/?page_id=322

När jag gjorde en sådan permanent då så tog det 2 timmar att bara rulla håret, Satt väl sammanlagt ca 4-5 timmar.. Idag kostar en sådan permanent 2800 kr såg jag på mirres..

Skillnaden på spiral/korkskruv och "vanlig" är att spiral så rullas håret på spolar lodrätt och vanlig permenent rullas det vågrätt.

Ring och prata med mirres så kanske du får tips/råd utav dom.        

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-26 22:08:37 följande:
    Jag är inte frisör men hade spiral/korkskruvspermanent på 90 talet. Var jättenöjd då.

En dyr process länkar till mirres hårsalong i stockholm som permanentar.

www.mirres.se/

När jag gjorde en sådan permanent då så tog det 2 timmar att bara rulla håret, Satt väl sammanlagt ca 4-5 timmar.. Idag kostar en sådan permanent 2800 kr såg jag på mirres..

Skillnaden på spiral/korkskruv och "vanlig" är att spiral så rullas håret på spolar lodrätt och vanlig permenent rullas det vågrätt.

Ring och prata med mirres så kanske du får tips/råd utav dom.        

Tack det ska jag göra
    Permanentade du utväxten när du hade sådan frisyr?
  • Anonym

Man kan nog inte permanenta utväxten.. Så vitt jag vet iaf.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-27 07:41:41 följande:
    Man kan nog inte permanenta utväxten.. Så vitt jag vet iaf.
    Toppen.

Fler som vet något om denna typ av permanent?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-27 08:00:28 följande:
    Toppen.

Fler som vet något om denna typ av permanent?
    Ajdå, missade att man inte kunde det? Men vad gör man då när håret växer ut? Det finns ju folk som permanentar i många år, gör de om hela håret då?
  • straw2008
    Anonym skrev 2013-02-27 08:01:03 följande:
    Ajdå, missade att man inte kunde det? Men vad gör man då när håret växer ut? Det finns ju folk som permanentar i många år, gör de om hela håret då?

Ja de gör om hela håret o det blir jättebra !! Men det finns billigare ställen än mirres.... (det är hon med krulligt hår som varit med i robbinsson 3 gånger o vann nu sist)
    I kinamockaskogen.....
  • Anonym
    straw2008 skrev 2013-02-27 08:03:24 följande:

Ja de gör om hela håret o det blir jättebra !! Men det finns billigare ställen än mirres.... (det är hon med krulligt hår som varit med i robbinsson 3 gånger o vann nu sist)
    Haha, jag har ingen aning om vem hon är.

Har du erfarenhet av sån här permanent? Kan du berätta mer?
  • straw2008
    Anonym skrev 2013-02-27 08:07:18 följande:
    Haha, jag har ingen aning om vem hon är. Har du erfarenhet av sån här permanent? Kan du berätta mer?

Vet inte riktigt VAD det finns att berätta ? FRåga en frisör ? Men vad jag vet så är det inte så vanligt att permanenta sig nu för tiden.
    I kinamockaskogen.....
  • Floppboll

Det går visst att permanenta endast "utväxten".
    Eller, det man gör är att permanenta överhåret. Så utväxten som blir i underhåret finns ju kvar, men det som syns uppe på huvudet är nykrullat.

Jag har själv permanentat både vanlig och "krull" alltså haft spolarna åt båda hållen. Och en gång även blandat spolarna, vanliga och lodräta. Men jag har aldrig gjort en "utväxtpermanent" så jag vet inte av erfarenhet hur det blir. Men min frisör har flera gånger sagt att det itne är några problem. Men på mitt hår brukar det räcka med att klippa upp så ser det fint ut även utan lockar högst upp.

Svar på tråden Frisörer titta hit - vill veta ALLT om att få lockigt hår (bild)