Pitbull och liten bebis tillsammans, er åsikt?
Min syster har en pitbull som hon har tagit över från en okänd familj. Anledningen till varför de gav bort hunden sägs vara allergi, men jag tror att de ínte klarade av den. Min syster skaffade pitbullen när hon var gravid och har aldrig haft en sån hund tidigare (men andra större hundar, inga "kamphundar" dock).
Under gravititeten attackerade hunden en annan pitbull när de var ute på promenad, bara utanför huset. Min syster blev förstås ledsen över sin hunds anfall, som hon menar verkade oprovocerat, och vi blev osams då jag menade att hon måste ge vidare hunden eller ännu hellre avliva den. Jag får hela tiden höra att jag är hudnhatare, känslokall, empatilös etc etc.
Sedan föddes bebisen och hunden har aldrig krökt ett hårstrå på bebisen (än....). De sover i samma säng och ligger på samma filt, alltid tillsammans. Pitbullen är fortfarande opålitlig när det gäller andra hundar, drar omkull min syster och liknande men han har inte bitit något mer.
Jag och min syster är ytterst kyliga mot varandra, jag tycker hon gör helt galet utan att vara hundhatare för det. Tycka vad man vill om pitbullar, men de är framavlade för att bita! Ja, nu kommer det vanliga med att det beror på hundägaren och bla bla.... Men den här hunden har ju visat aggressiva sidor och har ju bitit redan!
Min syster köpte dessutom hunden som gravid, hunden hade aldrig bott med barn tidigare - så hur man än vill få det till att allt beror på hundägaren så är min syster inte den första hundägaren! Jag blir så jävla rädd att bebisen ska bli attackerad, den är fem månader och har börjat dra och pilla på hunden. rätt som det är kan det ju smälla :S menar jag, men min syster säger att jag är okunnig och fördomsfull...¨
Är det jag som är överdriven eller min syster som är oansvarig?? Eller nåt annat??