• Anonym (men hallååå?!)

Åhléns barnkläder?

Är det någon mer än jag som har en flicka som precis gått över till strl 92 och tänkte handla på Åhléns? Var där igår och blev så jävla förbannad.... ALLT är ju snuttepluttigt med volanger, gulliga motiv, rosa, spets, puffärm osv osv. Är det så att när man är strl 92 och över så är det dags att klä sig riktigt tjejjigt?

Var fasen ska man handla någonstans nu då? Har tyckt Åhléns haft bra grejjer, men nu är jag helt anti.... 

• Svar på tråden Åhléns barnkläder?
  • Anonym

Åhlens har ju ett basic sortiment som påminner om Pop. Mycket randigt mm. Finns inte de kläderna i stl 92?

• seandra82

ja tycker hm har ok kläder o mer utbud  o bra priser , lika så lindex men däremot kapphal har dåligt utbud de har mest för nyfödd o kanske upp till 3 månader sen så är nästa storlek de har barn 3 år tycker jag det finns inget mitt emellan så jag handlarr sällan där.

• FlitigaLis

Hms sortiment är fruktansvärt. Antingen rosa med spettsar eller blått med tuffa bilar.

Handlar i stort sett bara på kappahl. De har bäst barnkläder tycker jag

• Anonym (Wildrat)

Jag tycker sortimenten varierar kraftigt. Ibland har de ok saker i en affär för att nästa säsong bara ha skräp, både när det gäller barnkläder och vuxenkläder. Så det blir till att gå i flera affärer för att hitta nåt bra. HM tex tycker att pojkbäbisar ska se ut som små gubbar med gubbkeps, kavajer och hängslen. Så jag går till en annan butik. Just nu blir det mycket Lindex, de har iaf lite roligare färger även till killar. Men jag kommer handla från tjejavdelningen till min pojk också, vill inte bara ha mörkblått, grått och svart...

• Anonym (men hallååå?!)
    Anonym skrev 2013-02-27 11:42:16 följande:
    Åhlens har ju ett basic sortiment som påminner om Pop. Mycket randigt mm. Finns inte de kläderna i stl 92?
    Kunde inte hitta det iaf....

Verkar som att man får gå runt lite till andra och kolla oxå. Åhléns va så nära och bra bara Obestämd  
  • mamma 86
    FlitigaLis skrev 2013-02-27 11:47:42 följande:
    Hms sortiment är fruktansvärt. Antingen rosa med spettsar eller blått med tuffa bilar.
    Handlar i stort sett bara på kappahl. De har bäst barnkläder tycker jag
    Min dotter har mycket hm kläder men inget med spets. De har massor med "vanliga" kläder också i varierande färger
  • FlitigaLis
    mamma 86 skrev 2013-02-27 14:10:57 följande:
    Min dotter har mycket hm kläder men inget med spets. De har massor med "vanliga" kläder också i varierande färger

Vi tittade bara där till nyfödd och vi kände nästan för att kräkas av allt grisrosa. Sen dess har vi undvikit det. Vuxenkläderna är ju urtvättade och formlösa på några veckor så jag har svårt att tro att barnkläderna är bättre
  • mamma 86
    FlitigaLis skrev 2013-02-27 14:51:30 följande:

Vi tittade bara där till nyfödd och vi kände nästan för att kräkas av allt grisrosa. Sen dess har vi undvikit det. Vuxenkläderna är ju urtvättade och formlösa på några veckor så jag har svårt att tro att barnkläderna är bättre
    jag har faktiskt aldrig varit med om något barnplagg från H&m som varit av dålig kvalité, däremot vuxenkläderna! När min dotter var nyfödd var det såå inne med retro så då fanns det väldigt lite rosa hehe
Svar på tråden Åhléns barnkläder?