Första barnet - när började ni känna rörseler?
Hej!
I vilket vecka började ni känna fosterrörelser med första barnet? :)
Hej!
I vilket vecka började ni känna fosterrörelser med första barnet? :)
vecka 16
Ganska säker på att jag kände något redan i v 14-15. Har morderkakan i framvägg. I v 17-18 kände jag tveklöst.
Kände första gången i v14, ja hade känt lite rörelser precis i slutet av v13 men var lite osäker ändå men bara någon dag senare på sprattlade den till så ordentligt att de var ingen tvekan om de. Men första sparken som gick att känna/se på magen var i v15.
v 14-15
18+3 för mig. Märkte inte av något "fladder" alls, utan det började genast med rejäla kickar! 5dagar efter första kickarna kunde jag känna rörelserna med handen på magen.
Är överviktig och har moderkakan i höger framvägg, så det dämpar ju lite hur bra man känner...
Jag kände inte förrän efter v20. Var rätt fascinerande att vara på UL och se det lilla pyret försöka göra kullerbytta där inne utan att jag kände nått alls...
De flesta känner sparkar några dagar efter befruktningen, om du frågar här på FL
Jag kände runt v.16. I v.21 syntes det utanpå. Moderkakan i bakvägg
Haha ja men så pass mycket vett har jag att jag vet att det inte går ;)
Jag vet inte vart min moderkaka ligger än, men jag är rätt säker på att jag känner min bebis. Är i v 17 men har känt små ryckningar i ca 2 veckors tid :) Längtar tills jag kan känna med handen också!