• Humlan88

Ser det dumt ut om man ej har blommor i fönstret?

Jag har ganska stora och fina fönster och jag brukar ha växter i dom. Men jag tycker det själ så mycket ljus så funderar på att ta bort växterna. 

Ja  vet ej, ser det dumt ut att inte ha några växter i fönstret? Kan man ha växter i några av fönsterna?

Vad tycker ni?

Istället för växter så ställde jag dit 2 lyktor, en dalahäst i sten och en ljusstake

Någon mer som skippat växterna? 

• Svar på tråden Ser det dumt ut om man ej har blommor i fönstret?
  • Hannah76

Vi har itne en enda växt hemma hos oss.. Förrutom snittblommor.

Har stora  djupa fönster, där har vi ljusstakar, ljuslyktor, lampor o annat vi gillar.

• tjej87

Jag tycker kanske att det ser tomt ut om man inte har något alls i fönstret men tycker helt klart att man inte måste ha växter i varje fönster. Jag har växter i vardagsrumsfönstret och i sovrummet har jag bara ett par bordslampor...

• Colisa

Inte ser det dumt ut, det är klart man kan ha växter i bara några av fönstrena! Eller i alla fönster, eller inga alls. Eller så kan man ha bara en växt i fönstren, så det inte täcker så mycket. Eller små växter. Man kan ha precis som man vill! På sommaren kan man ha små vaser med blommor om man vill ha lite grönt.

Välmående växter är otroligt dekorativt, men tycker det kan vara jättefint med andra saker i fönstren också. Här varierar det lite, sommartid är söderfönstren rätt tomma på växter, de steks när solen ligger på som värst och många flyttar ut i trädgården. Försöker fixa ihop små stilleben av fina prylar om det ser tomt ut.

• Humlan88

Jag tycker absolut att man ska ha något i fönsterna, inte helt tomt. Men nu när jag provade vart det lite "öppna och ljusare" :)

• Hannah76

Kan ju tillägga att jag tycker det är fint med växter, men jag är så kass på att hålla dom vid liv.. Har enbart kryddväxter just därför =)

• södertälje

Har inga växter förutom i köket,2 st aloe vera, i vardagsrummet har jag 5 fönster i 2 har jag snygga lampor och i ett har jag hängt upp kristaller från en gammal lampa i olika höjder

• Majsan70

Vi har inga växter alls hemma hosossointe tycker jag att det ser dumt ut. I fönstrena står lamporonånprydnadssak men framför allt finns där plats för våra 6 katter att sitta o titta ut eller ligga o sola.

• Harmagedon

Inte behöver man ha växter i fönstren heller. Jag har det men det är för att jag gillar växter och de gillar att vara i fönstren.

Jag försöker hålla nere växtsamlingen för jag gillar helt tomma fönster också. Tur att jag har många fönster för då får jag lite av varje.

Svar på tråden Ser det dumt ut om man ej har blommor i fönstret?