• MissJP

    Vad låg ert hcg på och vad var höjningen?

    Ja.. ursäkta, det är jag igen som spammar det här forumet. Men jag har lite bekymmer med hur det här gick till.

    Därför vore jag evigt tacksam om någon som minns kan svara på vad hcg låg på när ni hade ett utomkved och vad det höjdes till till nästa mätning.

    Tack tack tack på förhand.

  • Svar på tråden Vad låg ert hcg på och vad var höjningen?
  • Mom amor cor

    Har inte haft utomhavande men hade v 5+2 4700 och 5+5 5100 på mätningen.
    Och de va för de va tvillingar som jag hade så högt HCG i blodet tydligen. V5+5 såg de sen två hinnsäckar.

  • MissJP
    Mom amor cor skrev 2013-02-27 18:36:55 följande:
    Har inte haft utomhavande men hade v 5+2 4700 och 5+5 5100 på mätningen. Och de va för de va tvillingar som jag hade så högt HCG i blodet tydligen. V5+5 såg de sen två hinnsäckar.

    Tack för ditt svar. Gick det bra med graviditeten?
  • MissJP
    Mom amor cor skrev 2013-02-27 21:46:40 följande:
    Ja de går fint.
    Har ju slutat spy som en kalv nu :p

    (V18 nu)

    Varför tror du de e utamhavande du har?
    Haha vilken tur :)

    Det är vad jag blev opererad för.. men något har gått snett. Inget stämde, men läkarna var övertygade. Senare insåg min läkare att det var fel. Ska driva detta vidare. Hade en normal graviditet i livmodern, men läkarna sa att det var en tom hinnsäck.. Alltså, det är så mycket skumt med det här.
  • Mom amor cor

    Förstår jag rätt nu?!,
    Läkaten söver dej för att höra en X operation. Hittar inget mer än ett friskt foster i livmodern.
    Vad gör han då?
    Har du barnet kvar?

  • MissJP
    Mom amor cor skrev 2013-02-28 07:50:17 följande:
    Förstår jag rätt nu?!, Läkaten söver dej för att höra en X operation. Hittar inget mer än ett friskt foster i livmodern. Vad gör han då? Har du barnet kvar?

    De trodde att jag hade ett X. Något fanns i ena äggledaren. Jag hade inga symptom men de var övertygade. Det fanns en hinnsäck i livmodern. Den ignorerades eftersom två av tre läkare dömde ut den som tom och senare som ofostrig. Utan betänketid blev det operation och de tog min äggledare. Hcg sänktes för att sedan öka långsamt. Hinnsäcken såg annorlunda ut så det blev skrapning. Hcg gick ner och läkaren var nöjd. Sen kom två provsvar. Graviditet i livmodern och inget som tyder på ett x i det som fanns i äggledaren. Eftersom läkarna var övertygade om att hinnsäcken var tom så togs det knappast någon hänsyn till detta under op. Den graviditeten förstördes av operationen. Lång historia till kort. Nu blir det utredning.
Svar på tråden Vad låg ert hcg på och vad var höjningen?