• Aimee68

mina leukocyter(vita blodkroppar) har minskat från 7.1 till 3.9 ? Vad händer?

På tre månader har mina prover på Leukocyter sjunkit från 7.1 till 3.9. Referensvärdet är 3.5-8.8.  Fick se det då jag begärt ut provsvar som jag ska ha med till en ny läkare. Dessa prover togs i höstas så man undrar ju hur de ser ut nu? Nån som vet varför det kan sjunka så mkt? Har varit rätt dålig hela hösten med ett meningiom i huvudet(hjärntumör) men den ska förkalkad och inte aktiv enl läkarna. Har dock en jäkla huvuvärk som vägrar gå över och lite andra symtom som gör att man funderar även om läkaren säger till mig att släppa det. Nån som vet?

• Svar på tråden mina leukocyter(vita blodkroppar) har minskat från 7.1 till 3.9 ? Vad händer?
  • Philippa

Jag hade begärt ett andra utlåtande från en annan läkare....

• Aimee68

Även lymfocyterna är låga, 1.6? Dock inom referensvärdet. Ingen?

• Anonym

Låter som en cancer som är på gång att röra sig.. gör som Philippa föreslår!

• Anonym

Att de vita blodkropparna minskat kan även tyda på att du hade en infektion i kroppen vid första provtagningen, om jag förstått det rätt. Har absolut ingen utbildning inom detta!

• Anonym

Vad har behandlingen varit mot tumören?

• Aimee68

Jag har inte fått nån som helst behandling mot meningiomet då läkarna på neurologen ansett att den är extremt benigt och förkalkad. Så att jag har fortsatt huvudvärk och lite temphöjning, yrsel och trötthet tror de beror på att jag är utarbetad vilket jag inte är. Dessutom är mina kortisolvärden bra och de brukar väl rusa upp vid stress??
    Jag har en remiss till annan klinik på ons och kommer att ta upp detta då. Det känns som om läkaren inte alls kollar upp värdena från de olika tillfällena utan att de är fortfarande inom referensvärde och då är det inget konstigt. Men snart, kanske redan nu? så är mina värden på leukocyter under referensvärdet:/
    Tack för era svar, håll tummarna.. 

Svar på tråden mina leukocyter(vita blodkroppar) har minskat från 7.1 till 3.9 ? Vad händer?