• Anonym ((!))

Gör eller har du gjort en neuropsykologisk utredning?

Hej!

Jag genom går just nu en neuropsykologisk utredning för att se om jag lidet av ADD.

Finns det nån mer här som håller på eller har gjort en sådan utredning?
    Vore kul att prata med någon :)  

• Svar på tråden Gör eller har du gjort en neuropsykologisk utredning?
  • Anonym (aspie)

Jodå... är mitt i utredning nu, har antagligen aspergers.

• Anonym (Frisk... nästan)

Jag har gjort en men de ansåg att mina problem berodde på min sömnbrist och stress :) sedan så fick jag höra att jag istället visade tendenser på fobisk och paranoid personlighetsstörning, men det orkade jag inte gå vidare med... haha.

• Anonym (asperger)

Jag ska påbörja en utredning om en månad, jag har asperger och behöver få papper på det.

• Anonym (psykolog)

Jag gör sådana utredningar hela tiden, men kan inte säga hur det känns från andra sidan...

• Anonym (Nina)

Jag håller på att göra en utredning just nu och vet inte alls vad det kommer landa.

• Anonym ((!))

Kul att det va några som svarade :)

Hur länge har ni hållt på med era utredningar? Jag är väl inne på 4 gången nu, ska dit imorgon igen.. 
    Vad hoppas ni på att få ut av er utredning?

Jag har varit deprimerad sen 6 års ålder.. gjorde det wisc test när jag va 14, jag hade antydan till add men inte tillräckligt för att ställa en diagnos.. har alltid haft väldigt mycket ångest och panikattacker och nu är jag inne i min värsta period hittils.. har ångest varje dag hela tiden.. det va efter att jag hamnade på psyket i november förra året som dom börja spekulera i om jag möjligen har add, mycket tyder på det.. Ingen önskar väl sig att ha en diagnos..men just nu känns det som att det vore skönt att få en.. få lite mer svar och klarhet i varför jag hela tiden mår så fruktansvärt dåligt..    

• Anonym (Nina)

Själva utredningen har hållit på sedan i början av januari men har varit planerad länge så jag har träffat läkaren många gånger tidigare. Min psykolog jag träffar har jag varit hos 5 gånger och en av gångerna var med läkaren och min mamma. Jag vet inte hur många besök det kommer att ta men psykologen är bra och tar det lungt och utefter min dagsform.

Har varit utmattad/deprimerad under en lång tid och har medicinerat för att må bättre och en utredning kunnat bli möjlig. Jag var tidigare för deprimerad. Jag vill som läkaren och psykologen få reda på om det ligger något annat bakom min depression. Jag har även stark ångest och oro men det har delvis blivit bättre utav medicinen.

Intressant att läsa om hur det varit för dig.       

• miki

Skriver från telefonen nu så jag kan inte vara anonym..

Nina, kul att du vill dela med dig..
    Sen i januari.. Då har du hållt på ett bra tag, vad är det du utreds för? Vad äter du för medicin?

Min utredning skulle ta 4-5 veckor..
    Lider med dig, har själv stark (sjuklig) ångest och oro.. Det är som att leva i helvetet! Vet inte hur det är för dig, men hela mitt har raserat. Har en son som snart fyller 4 år sim jag inte klarar av att ta hand om längre, så han bor mest hos sin pappa nu.. Och det gör verkligen ont..
    Funderar mycket på om det verkligen är värt att leva.. Har dragits med det här sen 6 årsåldern och det blir aldrig bra.

Hur gammal är du?

• miki

Nina, kul att du vill dela med dig..i
    Sen i januari.. Då har du hållt på ett bra tag, vad är det du utreds för? Vad äter du för medicin?

Lider med dig, har själv stark (sjuklig) ångest och oro.. Det är som att leva i helvetet! Vet inte hur det är för dig, men hela mitt har raserat. Har en son som snart fyller 4 år sim jag inte klarar av att ta hand om längre, så han bor mest hos sin pappa nu.. Och det gör verkligen ont..
    Funderar mycket på om det verkligen är värt att leva.. Har dragits med det här sen 6 årsåldern och det blir aldrig bra.

Hur gammal är du?

• miki

Nina, kul att du vill dela med dig..

Hur gammal är du?

Svar på tråden Gör eller har du gjort en neuropsykologisk utredning?