• Anonym (Mille)

Någon som vet om Lindbergs overaller är små, stora eller normala i storleken?

Är Lindbergs vinteroveraller stora eller små i storleken? Min tjej är 18 månader i december och jag vet inte om jag ska välja storlek 86 eller 92. Jag vill köpa en overall på rean nu. Min tjej är väldigt medel i storleken.

• Svar på tråden Någon som vet om Lindbergs overaller är små, stora eller normala i storleken?
  • Anonym

Det är nog rätt svårt att räkna ut hur det blir - köp en av varje och sälj den som inte passar på Tradera? Min son är 2,5 och har storlek 86 i det mesta utom i overallen där han har 92 - POP, som anses vara stora i storlekarna...

• 2211

Är hon 1½ nästa december så kör på storlek 86 eftersom de är rymliga.

• Gaytjej

Det är förresten Lindbergs *ofodrade* overaller vi har, och tyvärr vet jag inte hur lika dessa är vinteroverallerna i storlek.

Ja, om det kan ge dig ett hum så är en ofodrad stl 74 Lindbergs 67 cm från axel till nederkant på byxan och 33 cm från kragen till nederkanten på ärmen.

Jag la en på en äldre POP vinteroverall i stl 80, och Lindbergs ärmar och bredd är lik men Lindbergs ben är kortare. 

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Anonym (Mille)

Tack så mycket för svar! :) ... Och puff puff lite... :)

Svar på tråden Någon som vet om Lindbergs overaller är små, stora eller normala i storleken?