LinaLinnea skrev 2013-02-28 12:56:25 följande:
I mitt fall var det blodprovet som drog ned resultatet. Jag hade inte en jättehög risk men inte jättelåg heller.
1:375 för DS med nackspalt på 1,9. Jag är 27 år gammal. Allt var ok på FVP. Iallafall snabbtestet.
Kan det ha varit din ålder som drog ned ytterliggare? Om man är t.ex 40 år så har man redan åldersrisken emot sig så att säga, och då krävs det ju extremt bra resultat för att det ska väga upp och hamna utanför riskzonen. Vad jag fått höra så är åldern egentligen ingen bra måttstock.
Jag har sett många som har haft samma mått som du och som inte har väntat något barn med kromosomavvikelse. Läste att 99 av 100 FVP kommer tillbaka med normala provsvar.
Håller tummarna för att allt går bra! Vet hur äckligt jobbig väntan på fvp är :( Kram!
Skönt att allt var ok för dig :)
Jag är 33 år, och tydligen är det ingen riskfaktor vad jag har förstått? Men jag vet inte om de automatiskt alltid räknar med åldern, eller är det bara om man är över 35 som den räknas med? I så fall bör det ju ha spelat in lite grann i alla fall?
skönt att du har sett att många kan ha samma mått som mig och som fått goda resultat. Jag har med sett att de allra flesta som får barn med kromosomavvikelse har minst över 3,5 mm. Det är det som håller mitt hopp uppe just nu..2 små ynka mm...Sedan faller jag tillbaka till verkligheten när jag inser att jag ju faktiskt fick 1:6 :(
Väntan är olidlig! Jag har två veckor kvar till fvt-provet, och sedan ska man vänta på resultatet med suck..