• roja22

hur sover era 3 månaders

hur sover de på natten, hur ofta vaknar de? När somnar de för natten och när vaknar de på morgonen?
    Hur många och långa stunder sover de på dagen? Hur länge är de vakna emellan?
    Har de fasta tider eller blir det som det blir? 

• Svar på tråden hur sover era 3 månaders
  • lottapottan

Min 3,5-månaders har inte kommit in i någon riktig rutin än. Han sover flera korta stunder under dagen och orkar väl vara vaken ett par timmar emellan dom. För natten somnar han i princip alltid runt 19-tiden och vill starta dagen vid 6-tiden :( Nattetid ammar han varannan timme vilket börjar bli slitigt. Får försöka vänja honom av med några av uppvaken/matningarna.

• Miniängel
    lottapottan skrev 2013-03-04 16:07:01 följande:
    Min 3,5-månaders har inte kommit in i någon riktig rutin än. Han sover flera korta stunder under dagen och orkar väl vara vaken ett par timmar emellan dom. För natten somnar han i princip alltid runt 19-tiden och vill starta dagen vid 6-tiden :( Nattetid ammar han varannan timme vilket börjar bli slitigt. Får försöka vänja honom av med några av uppvaken/matningarna.

Har en dotter på 3 månader (egentligen ca 6v om man räknar med när hon skulle varit född) Hon sover också korta stunder dagtid, sällan längre än 30 minuter i sträck. Är vaken 1-2 timmar emellan.
    Lite olika när hon somnar för natten, men mellan 19-21. Hon ammar var tredje timme nattetid. Vilket jag är glad över nu när jag läste att du får gå upp varannan timme, stackare, det måste bli tufft...

Vår tjej har dock svårt att sova ensam, ibland fungerar det om hon ligger mellan oss, men bäst sover hon på mage på vårt bröst. Så det blir många timmar halvliggandes i soffan med henne :)  
    En önskan som blev sann
  • Pernilla 909

Hej!

Har en liten tjej på drygt 2,5 månader.

Vaknar vanligtvis mellan 7-8, somnar oftast ngn halvtimma i famnen på förmiddagen. Går ut med vagnen ngn gång mellan 11-14 och då sover hon oftast sitt långa dagpass på ca 2-4 timmar. Sover sen ett par kortare pass under eftermiddagen innan hon somnar för natten mellan 20-22 ca.. Har de senaste dagarna sovit ca 7 timmar i sträck innan det är dags för matning, fantastiskt tycker jag!

• Mysanpysan86

min flicka på 3,5 mån somnar på kvällen ca 19.30-20.00 för att vakna runt kl 5. Hon har bara korta sov perioder på dagen. Och dom har jag ingen rutin alls på än. Det beror på när hon vaknar .. Hade velat ha mer rutiner på dagen, men det är väl för tidigt än.
    Min tös går på bara ersättning. 

• Reboot81

Hon somnar 20-23 och vaknar 7-8. Sover högst olika på dagen, kanske 2-3 timmar som mest. Ammas 2ggr per dag och ersättning resterande måltider. Kommer bergis inte hålla i sig utan vi inväntar när det blir sju svåra år!

Svar på tråden hur sover era 3 månaders