• Anonym (Gravid)

Ont i huvudet och apatisk, har kroppstemperatur på 35,5. Farligt?

Är gravid i vecka 15, idag mår jag inte alls bra. Är slö, ont i huvudet och mår illa/mår dåligt. Tog tempen nyss som visade 35,5. Har nog aldrig haft så låg temp förut. Är detta farligt? Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Ont i huvudet och apatisk, har kroppstemperatur på 35,5. Farligt?
  • Anonym

Åk till akuten? Jag vet inte säkert, men det låter fan inte bra.. Sjukvårdupplysningen pronto annars.

• Anonym (Gravid)
    Maria222 skrev 2013-02-28 17:57:17 följande:

Vart mätte du temperaturen någonstans?

I armhålan som alltid
  • Anonym (Gravid)

Ringde dit, ena säger att jag kanske håller på att få en infektion och den andra säger att jag ska ta tempen i röven istället.. Eller prata med min barnmorska..

• Anonym

Apatisk? Vet du vad det ordet betyder?

• Anonym (Gravid)
    Anonym skrev 2013-02-28 18:16:30 följande:
    Apatisk? Vet du vad det ordet betyder?
    Ja, slö
  • Anonym
    Anonym (Gravid) skrev 2013-02-28 18:17:03 följande:
    Ja, slö
    Nej det gör det inte men slö känns mer förståeligt.
  • GullpuckotMe

Om du tar temp i armhålan så vet du säkert att man lägger till en grad. Så din temp är alltså 36,5 vilket inte är farligt. Angående trött, ont i huvudet och illamående är något man får räkna med som gravid. Så hade jag varenda dag men om du är orolig så boka en tid på vc så får dom undersöka dig?

• Maria222
    GullpuckotMe skrev 2013-02-28 18:39:14 följande:
    Om du tar temp i armhålan så vet du säkert att man lägger till en grad. Så din temp är alltså 36,5 vilket inte är farligt. Angående trött, ont i huvudet och illamående är något man får räkna med som gravid. Så hade jag varenda dag men om du är orolig så boka en tid på vc så får dom undersöka dig?
    Goda råd.
  • MrsC74

Jag tror du känner av att du är gravid.
    Apatisk är du inte.
    Som någon annan sa så är inte temp under armen det bästa. Bättre i munnen i sådant fall.

• hundtok

Jag tror som övriga här. Du är gravid och möjligtvis på väg att bli förkyld.
    35,5 i armhålan låter helt normalt och om du vore apatisk så skulle du inte skriva här...

• Anonym

Be din läkare kolla tsh-värden för att säkerställa att du inte har hypotyreos! 

• Anonym (Gravid)

Vadå jag vet ju att jag är gravid men ska man verkligen må såhär skit!?

Glömmer ibland också att äta och då blir huvudvärken 100 gånger värre, yr och ont i huvudet o så..

Blä när får man må bra egentligen?? 

Svar på tråden Ont i huvudet och apatisk, har kroppstemperatur på 35,5. Farligt?