Är laktosintolerant och har fått i mig laktos! Mår skit...
Jag och min sambo var idag efter jobbet till ett café och fikade lite. Det är samma som vi brukar gå till varje gång vi tar en fika. Jag beställde det vanliga - en café latte med laktosfri mjölk. Det är jag alltid väldigt tydlig med, pga min laktosintolerans. Min sambo tog en kopp choklad. Vi satte oss ner och fikade, pratade och hade det trevligt. När vi skulle bege oss mot en annan affär för att handla ett par grejer, så känner jag ett igenkännande knip i magen. Jag förstår nästan på en gång att det INTE var laktosfri mjölk i min latte. Magknipet blir värre och det bubblar i magen. Nu, snart två timmar efter cafébesöket så mår jag jätteilla, känns som jag ska spy hela tiden, magen bubblar och gör ont! Dom här besvären har jag inte haft på några år, för jag har försökt vara så noga som möjligt att undvika mat och dryck med laktos i. Hur länge håller dom här besvären i sig? Kan man göra något åt det? Tänkte ta en Imodium för att stoppa gaserna i magen, men det kanske blir värre då? Nån kunnig?