• flygarhund

    Tips på bra klösträd?

    Letat på nätet men tycker det är svårt att avgöra vilka som har bra kvalitet utan att behöva kosta skjortan. Någon som har lite referenser?

    På jakt efter ett som är minst 180 cm högt. 

    vänligen/ Nata 

  • Svar på tråden Tips på bra klösträd?
  • Lijkan

    Kolla på Nordendjurshop.se 

    Jag beställde ett 204cm högt träd därifrån för ca 1500kr. Men då de skickar fler än ett kolli (som väger en hel del) så är det bra om du har bil, så du slipper bära det hem och gå 3 ggr för att få hem allt ;)

  • videofotografen
    Lijkan skrev 2013-03-01 12:51:02 följande:
    Kolla på Nordendjurshop.se 

    Jag beställde ett 204cm högt träd därifrån för ca 1500kr. Men då de skickar fler än ett kolli (som väger en hel del) så är det bra om du har bil, så du slipper bära det hem och gå 3 ggr för att få hem allt ;)
    Jag som bor på landet o ständigt kapar trän ställer naturligtvis frågan - varför gå o köpa ett träd för 1.500 kronor när man du få det gratis? Förvisso får du stå för transporten själv men med hjälp av några starka killar, en bil med dragkrok o en släpkärra så är det väl bara att åka ut på landet till en bonde som är skogsägare o som håller på med avverkning o fråga honom om ni kan få en klätterstam på några meter!??   Cool

    Som bekant består större delen av landet av skog o förvisso bor en alltför stor andel av Sveriges befolkning i storstadsgettona men det finns som bekant någonting utanför asfaltsdjungeln. Tungan ute
  • Lijkan
    videofotografen skrev 2013-03-01 13:06:06 följande:
    Jag som bor på landet o ständigt kapar trän ställer naturligtvis frågan - varför gå o köpa ett träd för 1.500 kronor när man du få det gratis? Förvisso får du stå för transporten själv men med hjälp av några starka killar, en bil med dragkrok o en släpkärra så är det väl bara att åka ut på landet till en bonde som är skogsägare o som håller på med avverkning o fråga honom om ni kan få en klätterstam på några meter!??   Cool

    Som bekant består större delen av landet av skog o förvisso bor en alltför stor andel av Sveriges befolkning i storstadsgettona men det finns som bekant någonting utanför asfaltsdjungeln. Tungan ute
    Jag bor inte i en asfaltsdjungel och jag har bott mer än halva livet i norrländska skogarna så tack, jag vet att det finns träd där. Men väljer man att ha katt, och vill ha koll på dem, så väljer inte alla att stänga dem utomhus 24/7. Sen vet jag av egen erfarenhet att ingen uppskattar när grannarnas katter är och klöser och klättrar i deras träd som står på gården. Stammen förstörs och det ser fördjävligt ut. Så även om mina katter är delvis ute så använder de klösträdet. Slipper också att de är och river på min soffa och tapet.  
  • flygarhund

    Hejsan!

    Jag har faktiskt tänkt tanken att ta hem lite kuliga träd och bygga något hemmajox, lite mer organiskt och finast så tycker jag. Men jag har inte så många att be om hjälp, och så behöver jag bygga ett litet hus som de kan krypa in i och så ska trädet stå stadigt. :P

    HELST skulle jag vilja göra det. Men nu kommer kissarna snart hem och det är tight om tid så en vanlig klätterställning får det bli först. :)

    Var inne på nordens djurshop men alla jag kunde tänka mig var ju slutsålt. :( 

  • nemo1

    Tyska ebay säger jag bara. Har tre takhöga klösträd därifån som jag köpte för ca:600:-/st inkl. frakt till dörren. Rekommenderar dig att köpa ett takhögt träd om du vill ha så högt, det står betydligt mycket stadigare.

  • videofotografen
    Lijkan skrev 2013-03-01 13:47:04 följande:
    Jag bor inte i en asfaltsdjungel och jag har bott mer än halva livet i norrländska skogarna så tack, jag vet att det finns träd där. Men väljer man att ha katt, och vill ha koll på dem, så väljer inte alla att stänga dem utomhus 24/7. Sen vet jag av egen erfarenhet att ingen uppskattar när grannarnas katter är och klöser och klättrar i deras träd som står på gården. Stammen förstörs och det ser fördjävligt ut. Så även om mina katter är delvis ute så använder de klösträdet. Slipper också att de är och river på min soffa och tapet.  
    Om du läser mitt inlägg en gång till o fattar du inte vad jag menar då så börjar du om från början o läser mitt inlägg en gång till... o en gång till... tills du fattar vad jag menade. Cool

    Eller uttryckte jag mig så otroligt dåligt?  Gråter

    Du ska inte låta katten vara ute o klättra i träden dygnet runt året runt utan du bör lämpligen ha katterna inomhus om det nu är innekatter du har. Vad du ska göra är att åka ut i skogen o leta upp ett träd o ta med trädet hem o förvara i lägenheten så får katterna klättra i ett riktigt träd - inomhus!!!

    Du var förhoppningsvis den enda på det här forumet som inte fattade vad jag menade. Cool
  • Tummelisa01

    Rekomenderar verkligen www.kattlycka.se . Gratis frakt och massor av olika klösträd att välja mellan! Köpte ett tak-högt för 1200 kr.

Svar på tråden Tips på bra klösträd?