• HelHel

Sovit dåligt i 2 månader nu.. När ska det vända tro?

Ja som sagt sonen är snart 10 månader och har sedan jul sovit väldigt oroligt och vaknat många ggr per natt och gråtit.  Sen 2 veckor nu har det bara blivit värre och värre, jag är helt slut.  Jag lägger han i sin säng när jag sövt honom vid 20-21 och sen kan han sova några timmar till 24-01 ungefär sen börjar det. Snurrar runt, gråter, gnyr osv Jag tar upp och försöker söva om men han stretar emot och gråter/skriker. Han får ligga bredvid oss men det hälper inte mycket för han kan inte somna själv inte ens när man ligger bredvid. Erbjuder mat men det vill han oftast inte ha. Jag är så trött på dagarna och blir lätt irriterad för minsta lilla. 

Han är allmänt svårsövd och somnar enbart om jag går med honom i famnen och studsar lite, så har det varit sen födseln och kroppen börjar säga ifrån nu (han väger 12 kg). Han vägrar låta pappan söva honom för då är det gallskrik hela tiden. 
    Jag vet att det är separationsfasen som kanske spökar men hur länge ska den hålla på... *Suck*

• Svar på tråden Sovit dåligt i 2 månader nu.. När ska det vända tro?
  • Nina1310

Åååååh, här är en till som vill veta när det vänder! Exakt samma situation här. Min son är snart 10 månader, och har väl hållit på såhär i dryga 2 månader. Sover också bra de 1,5-2 första timmarna, men sedan är det antingen gråt,, skrik, gnäll eller gny som gäller. Ibland mer och ibland mindre, men jag känner med dig - är också helt förstörd på dagarna. Sonen vaknar oftast inte, utan för honom händer allt detta i sömen... Nattskräck? Tänder? Fas? Fas? eller Fas? Längtar så efter lugnare tider och sömn... Han var en kolikbebis innan, så sömnen är saknad.

Hade tyvärr inget bra svar :( men jag känner så väl igen mig.  

• HelHel

Min son hade också kolik så ja sömnen är väldigt saknad. Han är fruktansvärt krävande annars också och har alltid varit, vill helst va i famen 24/7. Gnäller om man inte sitter på golvet och ger honom 300 procents uppmärksamhet, river ut och slänger runt allt han ser, krånglar med maten och är allmänt kinkig.

Han tömmer ut all min energi och jag är helt slut på dagarna och kvällarna när han väl somnat. Jag har börjat bli mer och mer irriterad, känner mej nästan gråtfärdig varje natt osv Alla säger att det är en fas och den går snart över, jo men när då.. *suck* Allt är bara en stor fas första tiden. Jag älskar min son men jag blir bara så trött på allt strul, jag längtar till han blir större och kan gå och prata.

• Nina1310

Igen, känner så igen mig. Här har vi också en krävande gnällbebis, och jag vet vad du menar när du säger att du älskar honom, men att du längtar till att han blir större. Klart man älskar de små liven, men är ibland aningens avis på mina "mammakompisar" som har änglar till barn som sitter  förnöjt och tittar runt i timtal. Här handlar det om att leka och ge uppmärksamhet 24 timmar om dygnet, och just nu är vi i en "fas" (alla dessa jäkla faser!) då han inte ens är nöjd i famnen, utan vet inte riktigt vad han vill. Jag håller verkligen tummarna för att sömnen lättar för oss och er snarast, för man behöver sova för att orka med dagarna. Skickar över en den gnutta överskottsenergi jag har till dig, för just nu sover min plutt, och jag kan andas en stund :)

• HelHel

Tack det är skönt att veta att man inte är ensam om det. Vi hoppas det vänder snart för oss =)

Svar på tråden Sovit dåligt i 2 månader nu.. När ska det vända tro?