• Thaleya1

Hur gör ni med hunden när ni jobbar och är borta?

Jag och min sambo har alltid haft minst en av oss hemma på dagarna så hunden är inte ensam. men jag tänkte hur gör ni andra?

hunddagis
    fodervärd
    nån som passar - vem?
    ta med på jobbet
    studerar hemma
    arbetslös
    arbetar hemifrån

och vad det nu kan finnas för anledningar, jag är nyfiken! :)

• Svar på tråden Hur gör ni med hunden när ni jobbar och är borta?
  • Apopan

Jag har varit sjukskriven-arbetslös- föräldrarledig och skall snart börja plugga hemifrån (igen). Hunden kommer förhoppningsvis inte behöva vara ensam om dagarna på många år till :)

• Nattsvart

Nu är jag hemma ungefär deltid som mammaledig så det är inget problem. Men när jag jobbar så tar jag med honom, alternativt att dagen är kort och han är hemma själv, eller så smiter jag hem på lunchen. Om inte det skulle funka så får min man eller en kompis gå med honom, men det löser sig alltid!

• Thaleya1

Jag glömde skriva varför minst en av oss alltid är hemma.

min sambo var pluggade, var arbetslös, pluggade, var arbetslös och ska nu börja jobb kortare pass. Jag har jobbat och blivit sjukskriven, kommer bli föräldraledig framöver..sen får vi se.

• Fia 28

Nu jag inte haft hund på många år, men då när vi hade hund så var den ensam hemma medans vi vari skolan och mamma och pappa i jobbet. De gånger vi var borta lite längre så bad vi oftast grannen ta ut honom, men oftast vägra han för han vänta bara på att matte skulle komma hem =).

• Thaleya1
    Fia 28 skrev 2013-03-01 10:07:19 följande:
    Nu jag inte haft hund på många år, men då när vi hade hund så var den ensam hemma medans vi vari skolan och mamma och pappa i jobbet. De gånger vi var borta lite längre så bad vi oftast grannen ta ut honom, men oftast vägra han för han vänta bara på att matte skulle komma hem =).
    klarade hunden sig så länge utan att gå på toa?
  • tideloo

Har Hundvakt! Som har henne de dagar vi borta mer än två timmar! Hon har svårt för att vara ensam.

• MissJane

När vi hade en hund var denne hos dagmatte.
    När vi skaffade hund nr 2 började maken ha hundarna med sig på jobbet.
    Nu har han alla tre hundarna med sig på jobbet.

Ibland, mkt sällan, är han ute i fält en hel dag. Då får hundarna vara hemma, så får jag åka hem på lunchen, jobba delvis hemifrån, be svägerskan vara hundvakt eller så. Men de tillfällena kommer sällan.

• Ruggugglan

Det är alltid någon hemma här, så hunden är aldrig hemma själv mer än 4 timmar om vi skulle handla eller liknande. Jag är timvikarie och jobbar dag/kväll/helg och sambon jobbar natt. Rätt smidigt

• Namine

Nu behöver våra vovvar i princip bara rastas morgon och kväll om dom inte druckit jättemycket. För går man ut mer kissar dom inte ändå.
    Men när vi jobbar (jag jobbar treskift och sambon raka veckor) Så jobbar vi båda dag så tar hand med sig hunden till jobbet och om han jobbar och jag jobbar kväll så får dom vara hemma för då handlar det bara om 4-5 timmar ändå så det klarar dom utan problem och så har dom varandra.
    Och om någon av oss mot förmodan inte kan ta dom så får sambon åka hem på sin lunch helt enkelt.

• Namine

Det är skönt att kunna lösa det så att dom inte behöver vara ensamma. Men kan säga att det var en stor fördel att plugga när man skaffade dom för då var vi alltid hemma med dom så dom fick massa tid med oss också.

Dessutom är sambons jobb jättebra eftersom han är lärare och jobbar på ett naturbruksgymnasium så använder dom våra vovvar i utbildningen då dom har hundprogrammet. Verkligen jättebra

Svar på tråden Hur gör ni med hunden när ni jobbar och är borta?