• erb

Någon klinik som utför vaginalt ultraljud, halmstad med omnejd?!

Hej! 

Jag är gravid i vecka 6 (5+1) och känner mig fruktansvärt orolig över att få ett mf/ma, då jag fick MA i November 2012.
    Känner därför att jag skulle vilja kolla så att allt ser bra ut just nu, så jag kan lindra oron ett tag.
    Ringde till tudorkliniken och de utför inga ultraljud om man inte är patient där sen tidigare. 
    Pratade även med en barnmorska på MVC, hon sa att det är nästintill omöjligt att få en tid på kvinnokliniken.
    Så jag undrar nu om någon vet en klinik som utför VUL innan vecka 8?

Tacksam för alla svar! :)  

• Svar på tråden Någon klinik som utför vaginalt ultraljud, halmstad med omnejd?!
  • Längtanefterlilladig

Tror det är rätt så svårt. Möjligtvis om du säger att du har väldigt ont i magen & åker till akuten om de kan kolla det där. Vad säger MVC kan de inte hjälpa dig om du är super orolig. Jag vet hur det är att vara orolig. Fått två missfall själv. Men min läkare säger åt mig att om ägget fäster bra & utvecklas bra så kommer det stanna där. Är det dålig kvalité & det utvecklas fel så spelar det ingen roll vad du gör för det lyckas inte då. Svårt att göra men försök slappna av & tänk positivt. Så länge du inte har väldig magvärk eller kraftigt blodflöde så är nog allt som det ska. Hoppas du hittar ett sätt att stilla din oro!

Svar på tråden Någon klinik som utför vaginalt ultraljud, halmstad med omnejd?!