• CarolinDallas

Hormonsprutor och Pcos

Hej!

Jag har pcos och har blivit spontant gravid på mindre än 1 år. var däremot tvungen att avbryta graviditeten i vecka 21 pga att fostervattnet hade försvunnit. (13:e Juli 2012)
    Sedan dess vill jag bli gravid och har fått gå på ett antal besök på sophiahemmet.
    Läkaren sa att min unga ålder var ett positivt tecken samt att jag hade blivit gravid en gång tidigare.
    Jag ska nästa vecka börja med hormonsprutor och alla provsvar såg bra ut.

Jag undrar vad mina chanser är med behandlingen? Hur många kurer krävs det när jag har blivit gravid en gång och har mens var tredje månad ungefär. Självklart är det väldigt individuellt men jag måste få något hum om vad jag ska förvänta mig.
    Jag kan inte riktigt säga att vi verkligen har försökt att få barn sen i somras då det är svårt att pricka in när man har ägglossning på 3 månader och även att vi har helt enkelt inte kunnat ha sex varannandag. (antar att det påverkar psykologiskt och man helt enkelt inte har samma lust då man tänker på att bli gravid varje ¨ång)

Ni som känner igen er eller har mer erfarenhet kring detta får mer än gärna återkoppla :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-04 10:57
    someone??

Svar på tråden Hormonsprutor och Pcos