• Sousafon

Öroninflammation?

Hej!

Jag undrar bara - ni som har haft öroninflammation som vuxna, hur ont gör det? Jag har varit rejält förkyld sedan i måndags, haft feber sedan i tisdags. I morse var jag feberfri. I går kväll hade jag feber och började få ont i örat. TOg en ipren men hade ändå ont, men inte värre än att jag kunde sova. I morse hade jag som sagt ingen feber, men fortfarande ont i örat och lite lock. Det gör inte jätteont, men det känns.

På vårdcentralen tyckte de att jag borde få det kollat för att eventuellt få antibiotika, men de hade inga akuttider, så i så fall får det bli kvällsmottagning. Inte så sugen, men vill ju inte heller att det plötsligt ska bli värre i natt eller så. Hur har förloppet varit för er som haft öroninflammation?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Öroninflammation?
  • Fia 28

För mej gjorde det jätteont, men det beror väl även på hur mycket det är inflammerat.

• ex ungue leonem

Min far dog i sviterna efter öroninflamamtion.Sjuknade ena dagen..ett dygn senare var han död.Trummhinnan värkte sönder..bakterier kom in i blodbanorna till hjärnan.Bakteriell hjärnhinneinflammation.

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Sousafon
    ex ungue leonem skrev 2013-03-01 10:58:43 följande:
    Min far dog i sviterna efter öroninflamamtion.Sjuknade ena dagen..ett dygn senare var han död.Trummhinnan värkte sönder..bakterier kom in i blodbanorna till hjärnan.Bakteriell hjärnhinneinflammation.
    Å, så hemskt! Beklagar! Antar att han hade väldigt ont...
  • ex ungue leonem
    Sousafon skrev 2013-03-01 11:13:56 följande:
    Å, så hemskt! Beklagar! Antar att han hade väldigt ont...

Han hann nog inte att ha så ont..vakande av att det värkt hål.From morgonen efter var han medvetslös.Jo jag glömmer det aldrig...barnbarn som inte minns sin morfar öht.Han fick aldrig träffa sitt barnbarnsbarn
  • ex ungue leonem

Kontakta sjukvården snarast

• Fia 28

Du behöver ju inte skrämma skiten ur TS, detdär måste ju ändå ha varit ett extremfall!

• ex ungue leonem
    Fia 28 skrev 2013-03-01 11:24:45 följande:
    Du behöver ju inte skrämma skiten ur TS, detdär måste ju ändå ha varit ett extremfall!

Tråden är öppen för alla.Jag gav min erfarenhet av det..förskönade inget.Skulle jag ha haft en massa lull lull ist för verkligheten?Frågor på det?
  • Fia 28
    ex ungue leonem skrev 2013-03-01 11:28:23 följande:

Tråden är öppen för alla.Jag gav min erfarenhet av det..förskönade inget.Skulle jag ha haft en massa lull lull ist för verkligheten?Frågor på det?
    Så som jag tolkar din text så är det "kontakta läkare genast, annars kommer du dö!!" typ. Jag tyckte det var lite brutalt.
  • ex ungue leonem
    Fia 28 skrev 2013-03-01 12:09:19 följande:
    Så som jag tolkar din text så är det "kontakta läkare genast, annars kommer du dö!!" typ. Jag tyckte det var lite brutalt.

Att du väljer att förvränga det jag faktiskt skrev.Är snarare ditt problem än mitt.
    Så här skrev jag ordagrant: Min far dog i sviterna efter öroninflamamtion.Sjuknade ena dagen..ett dygn senare var han död.Trummhinnan värkte sönder..bakterier kom in i blodbanorna till hjärnan.Bakteriell hjärnhinneinflammation.

Mitt nästa inlägg som skrevs helt separat löd:  Kontakta sjukvården snarast
  • Fia 28

Det borde finnas några receptfria örondroppar som du kan testa, minns tyvärr inte namnet men tycker de på apoteket borde veta. Börjar det värka mera så hade jag nog kollat upp det, det brukar bli ganska hemsk värk i just öronen och feber därtill.

• YokohamaNr2

Jag har precis haft öroninflammation för första gången sen jag var typ 10, är nu 38 och det gjorde fasiken skitont, jag var öronbarn och fattar inte hur jag lyckade stå ut som liten. Jag fick som tur är en läkartid snabbt och hon sa att det var riktigt inflammerat och blödde ! fick antibiotika och smärtan gick över rätt snabbt. Har fortfarande lock dock. Har du inte fått ondare så tror jag nog att din är en lindrigare variant, min smärta kom snabbare än snabbt. Kändes konstigt i örat onsdag eftermiddag och sen på kvällen hade jag ihållande värk

Hoppas det blir bra snabbt för dig!

• Aestrea

Det gör riktigt ont. Fick öroninflammation för en vecka sedan och fick penicillin. Som tur var sprack trumhinnan snabbt för mig (då upphör den värsta värken) så jag hade bara riktigt ont i två nätter och en dag. Sök upp vården för säkerhets skull så du blir kollad. Lycka till!

• Sousafon

Tack för era svar. Mitt örononda har gått över, så det var nog inte öroninflammation...

Svar på tråden Öroninflammation?