• Anonym (lön?)

    Ni som jobbar på Ica, Coop, mm - Vad tjänar ni?

    Som rubriken...ni som jobbar i någon slags livsmedelsbutik, vad har ni i lön?

    Skriv gärna hur pass stor butiken är, hur gamla ni är, hur länge ni arbetat där och hur era arbetstider ser ut ungefär.  

  • Svar på tråden Ni som jobbar på Ica, Coop, mm - Vad tjänar ni?
  • Anonym (butik)

    Jag jobbar i en liten privat butik under Handels avtal, har 130:-/timme. Jobbat i tio år, butiken har öppet alla dagar i veckan, till kl18 på vardagar och 11-16 på helgerna.
    Jag är 45 år. Har av olika anledningar gått ner på halvtid, jobbar två dagar/vecka plus varannan helg. Eftersom det är dubbel timpenning lördagar efter tolv och på söndagen så blir det ändå 11-12000 efter skatt per månad och det funkar för mig.

  • Anonym (lön?)
    Anonym (butik) skrev 2013-03-01 15:10:18 följande:
    Jag jobbar i en liten privat butik under Handels avtal, har 130:-/timme. Jobbat i tio år, butiken har öppet alla dagar i veckan, till kl18 på vardagar och 11-16 på helgerna.
    Jag är 45 år. Har av olika anledningar gått ner på halvtid, jobbar två dagar/vecka plus varannan helg. Eftersom det är dubbel timpenning lördagar efter tolv och på söndagen så blir det ändå 11-12000 efter skatt per månad och det funkar för mig.

    Tack för ditt svar! 130/timme är väl ganska bra för butiksarbete?
  • Gung Ho

    'Problemet' med handelsavtalet är att man snabbt når en nivå som sen är svår att höja om man inte har ngt visst ansvar eller position.

  • Anonym (lön?)
    Gung Ho skrev 2013-03-01 20:30:04 följande:
    'Problemet' med handelsavtalet är att man snabbt når en nivå som sen är svår att höja om man inte har ngt visst ansvar eller position.

    Det bekymrar mig inte speciellt mycket just nu. Jag är överlycklig bara jag får ett fast jobb efter flera års arbetslöshet. Är bara lite nyfiken på vad jag kan förvänta mig för lön, om jag nu får jobbet.
  • Gung Ho

    Har handels avtal på jobbet, inte hemma..
    Anställde en med avdelningsansvar på Coop nyligen. Stormarknadsbutik... Han hade dock flera års erf oxå.. Ligger inte ingångslön på ca 120 eller strax under? Det är centrala avtalet, sen kan lokala skillnader öka.

  • Anonym

    Jag arbetar i en liten livsmedelsbutik. Tjänar ca 112 kr/tim. Jag har jobbat där i snart 1 år, är 19 och arbetar endast helger och vid behov - 21%.
    På vardagarna har vi öppet 06-24. Lördagar: 08-24 och söndagar 09-24.
    Man arbetar alltid ensam också, och det är mycket OB! :) så det brukar bli en bra lön tillslut, ca 6000-8000:-

  • mamita64
    Gung Ho skrev 2013-03-01 21:36:29 följande:
    112 är nog lägsta ingångslön. Blir nog en höjning i vår (brukar bli det)
    Jag tror att 107 är lägsta ingångslönen. Det hade min dotter när hon började.
    Sen får man 112 och sen ca 123.50, det hade jag sist jag jobbade
    21300 var min grundlön, men med ob kom jag upp i ca 27000 som bäst. Men då jobbade jag alla helger, från april till slutet av augusti. Inga kvällar, men väldigt bra tider annars. 10 -18 vardagar 10 -16 lördag och 11- 17 söndag
  • Lillmajsan

    Jobbar i en liten privatägd Ica Nära butik på en mindre ort. Har 108,81 kr i timlön + OB. Började på 102 någonting.  Ha jobbat där i tre år. Är 26 år. Senaste året på ett mammavick på ca 60 % enligt schema. Tillkommer dock alltid några pass i månaden.Skrattande Heltid under sommarmånaderna. Vi ha öppet 8-22 måndag till söndag. Post och manuell chark med ost, korv, skinka, salami, delikatesser, smörgåstårtstillvärkning och olika typer utav plankor. Få ut mellan ca 12 och 18 tusen i månaden.

  • mamita64
    Lillmajsan skrev 2013-03-02 18:44:29 följande:
    Jobbar i en liten privatägd Ica Nära butik på en mindre ort. Har 108,81 kr i timlön + OB. Började på 102 någonting.  Ha jobbat där i tre år. Är 26 år. Senaste året på ett mammavick på ca 60 % enligt schema. Tillkommer dock alltid några pass i månaden.Skrattande Heltid under sommarmånaderna. Vi ha öppet 8-22 måndag till söndag. Post och manuell chark med ost, korv, skinka, salami, delikatesser, smörgåstårtstillvärkning och olika typer utav plankor. Få ut mellan ca 12 och 18 tusen i månaden.
    Oj du ska ha 123 drygt i timmen

  • Anonym (...)

    Jobbat inom handels i 11 år, är 30. Får 134,40 i timmen plus ob och ansvarstillägg. jobbar heltid och bara var tredje helg, så får runt 30tkr innan skatt.

  • TantTitti

    Jag jobbar på ica och tjänar 134:- i timmen. Är 21 år och har jobbat i tre år. Jag pluggar heltid så jag jobbar bara varannan helg och lite när jag kan men med OB så får jag ihop ca 6000:- i månaden. OB for the win !!

  • Anonym (supermarket)

    Jobbat i snart 3 år och tjänar 124 kr/timmen. Jobbar 21 h/vecka på avtal, ibland blir det lite mer. Får ut mellan 13-15.000 per månad efter skatt.

  • Anonym (supermarket)
    mamita64 skrev 2013-03-03 00:23:44 följande:

    Oj du ska ha 123 drygt i timmen


    Du tjänar ju på tooook för lite!
  • Anonym (Coop)

    26, jobbat mer än 3år på Coop. Är uppe i 147,56 nu när mitt ansvarstillägg är inräknad.

  • Anonym (Grattis)

    Bättre löner än Systembolaget. Tio år = 15 efter skatt.

  • Ulsin

    Hej,

    Om jag gör redovisningen i min butik 2-3 timmar/vecka hur mycket bör anställningstillägget vara?

Svar på tråden Ni som jobbar på Ica, Coop, mm - Vad tjänar ni?