Behöver tips på lättlagad mat
Min fantasi har tagit slut...
Behöver tips på god lättlagad vardagsmat som även passar vår 2-åring. Ett plus om maten är god dagen efter också eftersom vi har matlåda med oss till jobbet.
Min fantasi har tagit slut...
Behöver tips på god lättlagad vardagsmat som även passar vår 2-åring. Ett plus om maten är god dagen efter också eftersom vi har matlåda med oss till jobbet.
Fläskpannkaka, crêpes, ris-kassler gratäng, fiskgratäng.
Igår tärnade jag ett par potatisar och stekte tillsammans med lite paprika o lök. I en annan stekpanna stekte jag kyckling i små bitar. Serverades med kokt brysselkål, och en grön burksalsa hälld över kycklingen (var gjord på tomatillos). Salsan var lite stark, så pojken fick barbecuesås eller ketchup att doppa sina kycklingbitar i istället. Enkel 'panikrätt' som faktist var mycket godare än forväntat, och som jag kommer servera igen :)
Tar gärna emot tips.
Snabbt och enkelt är lax eller stekt kyckling Läggs i form med lättcreme fraîche som jag smaksatt med t.ex vitlök, chilisås, franska örter, dijonsenap
Kyckling med wokgrönsaker (fryst påse) och soja, korvstroganoff, lax med arlas skagenpanna.
Hela inlägget kom inte med
.... Crème fraîche som jag smaksatt med mosad fetaost, pesto, citron eller vad som helst. Låt det vara inne tills köttet är klart. Kan säkert bli bra med fläskfilé eller kassler också. Serveras med potatis, ris, pasta och valfria grönsaker.