• matildabt

gravid slutet av v.29 och har ONT i magen!?

Hej!

Frågar även er på familjeliv och inte bara min BM eller läkare.
    Jag är gravid i slutet av vecka 29. Går in i vecka 30 om två dagar. Idag är andra dagen jag haft väldigt ont i magen. Precis som kraftig mensvärk fast starkare. Igår åkte vi in för att undersöka att livmodertappen inte börjat öppna sig då jag haft värkar sedan 08.00 och att se så bebis inte fått för sig att komma ut redan. Vi blev hemskickade igen då de sa att det inte syyns något men att vi ska återkomma om det ej går över och att jag måste vila. Inte känt nått under natten. Idag på fm har det börjat komma tillbaka. Det kommer inte bara då och då, utan pågår konstant och det värker och molar i nedre delen av magen. Hade förstått om det var lite då och då en kortare tid, men två dagar?
    Känns inte som vi kommer nånvart genom att gå och kolla upp det. DEärför undrar jag om någon här haft samma smärta under flera dagar? Tycker det låter konstigt att gå runt och ha ont konstant, eller bara livmodern som tränar sig?
    Tacksam för svar :) kram     

• Svar på tråden gravid slutet av v.29 och har ONT i magen!?
  • matildabt
    Jasmine 851 skrev 2013-03-01 13:52:38 följande:
    är du sjukskriven eller jobbar du fortfarande??

Nu har jag inte jobbat på en vecka så har inte vart mer "aktiv" än i hemmet. Där emot ska jag begära sjukskrivning nu pga ryggen
  • Ljusna

Det är ju väldigt svårt att säga, men jag tror att jag hade något liknande ett tag (är i v. 33 nu). Förmodligen inte lika mycket, men på samma ställe. Min BM sa att det inte är någon fara om det inte börjar uppe i ryggen och går neråt, typ, och sedan gick det över. Nu är jag bara väldigt öm i ligamenten och sådär.

Men jag tycker absolut att du skall vara uppmärksam och hellre kolla en gång för mycket.

• Jasmine 851

sjukskriv dig och vila massor det behövs
    jag jobbade så länge jag kunde trots sammandragningar och en käsla som beskrivs bäst som halsbränna i magen nu hade jag oturen och fick för tidig vattenavgång med andra ord vattnet gick i v34 allt gick toppenbra och lillen mår fint men jag kan inte låta bli att tänka OM jag ändå sett till att lyssna på kroppen kanske han fått vara tiden ut i magen
    ta hand om dig och var försiktig

lycka till    

• matildabt
    Ljusna skrev 2013-03-01 14:17:32 följande:
    Det är ju väldigt svårt att säga, men jag tror att jag hade något liknande ett tag (är i v. 33 nu). Förmodligen inte lika mycket, men på samma ställe. Min BM sa att det inte är någon fara om det inte börjar uppe i ryggen och går neråt, typ, och sedan gick det över. Nu är jag bara väldigt öm i ligamenten och sådär.

Men jag tycker absolut att du skall vara uppmärksam och hellre kolla en gång för mycket.

okej. Jag har en känsla av att detta är förverkar. Jag kör på en sjukskrivning pga detta och även foglossningen jag har. Tror allt som behövs är vila. Tack för ditt svar:)
  • matildabt
    Jasmine 851 skrev 2013-03-01 15:51:29 följande:

sjukskriv dig och vila massor det behövs
    jag jobbade så länge jag kunde trots sammandragningar och en käsla som beskrivs bäst som halsbränna i magen nu hade jag oturen och fick för tidig vattenavgång med andra ord vattnet gick i v34 allt gick toppenbra och lillen mår fint men jag kan inte låta bli att tänka OM jag ändå sett till att lyssna på kroppen kanske han fått vara tiden ut i magen
    ta hand om dig och var försiktig

lycka till    

Jag gör det. Får mer och mer sammandragningar och rggen säger ifrån ordentligt. Antar det är förverkar jag har..? Oj! vilken tur att allt gick bra :) Ja det där med att lyssna på kroppen är man av ngn anledning dålig på.

Tack för hjälpen och detsamma till dig!
Svar på tråden gravid slutet av v.29 och har ONT i magen!?