Hetsigt humör
Jag vet egentligen inte ens vad jag vill med detta.
Kanske rättfärdiga min tankegång som ger mig dåligt samvete.
Jag träffade min sambo för över 10 år sedan. Vi var ung när vi träffades. Har fått ett barn, han är just över 5 år. När vi träffades så visste jag att han hade ett väldigt hett temprament. Inte jag ska slå dig temrament, utan han tar ut sin ilska på döda ting. Han har slagit sönder dörrar, telefoner, datorer osv.
Saken är att innan vi hade barn, gjorde det mig inget.Det drabbade bara hans plånbok. Men nu när vi fått barn, känns allt så jävla fel! Jag tycker inte att det är okej någonstans att slå sönder saker, bara för att man blir arg. Speciellt inte framför grabben. Har själv vuxit upp i ett hem där trygghet inte funnits, och detta är inget jag vill att mitt barn ska känna. Sen att han inte själv kan stå för sitt agerande, utan det är mitt fel!
Och jag kan verkligen inte förstå detta beteende. Eftersom jag själv kan hetta till och bli väldigt arg, men aldrig slagit till varken en människa eller ett ting. Utan jag använder ord.
Och nu går jag i tankarna att jag kanske borde lämna honom. Jag vill inte att min son ska lära sig detta beteende och känna sig otrygg hemma. Men samtidigt älskar jag honom så oerhört mycket och han är en bra pappa. Men jag vet inte hur länge jag kan bortse från hans brist på kontroll.
Är så kluven, över 10 år och några år innan som vänner som jag funderar på att välja bort.
Samtidigt kanske han bara är mera arg numera för att jag förlorade jobbet för ca en månad sen. Och just nu är arbetslös. Så det är därför han är mycket arg nu..
Jag vet varken ut eller in längre.. Hjälp mig..