• ladysoul77

    Vad fick era barn i 3-årspresent?

    Vår yngsta dotter fyller 3 om tre veckor. Jag är helt villrådig om vad vi ska ge henne. Hon har en storasyster och jag tycker de har så mycket leksaker redan..

    Vad köpte ni till era treåringar?? 

     

  • Svar på tråden Vad fick era barn i 3-årspresent?
  • syskonsförsök

    Vår äldsta son fyllde 3 år i lördags. Jag ska se om jag kommer ihåg..

    - CD-spelare
    - Ljudböcker
    - Pippihus (Villa Villerkulla)
    - Dockorna till huset, hästen, apan, stolar, bord, säng osv)
    - Böcker
    - Balanscykel
    - Kläder
    - Spel (Fånga ballongerna)
    - Filmer
    - Ritgrejer
    - Bandyklubbor + bollar
    - Mat till sitt kök
    - Brio tåg
     
    Tror det var allt :)

  • Bebisfeb

    Vi gav vår dotter "bara" en pippidräkt + pippiperuk. Ungar är så jävla bortskämda nu för tiden att jag kräks! Vår dotter blev jäääteglad! Det är vi föräldrar som sätter ribban, lite så tänker jag!

  • jashrinah
    Bebisfeb skrev 2013-03-02 00:18:18 följande:
    Vi gav vår dotter "bara" en pippidräkt + pippiperuk. Ungar är så jävla bortskämda nu för tiden att jag kräks! Vår dotter blev jäääteglad! Det är vi föräldrar som sätter ribban, lite så tänker jag!
  • jashrinah
    ladysoul77 skrev 2013-03-01 23:04:10 följande:
    Vår yngsta dotter fyller 3 om tre veckor. Jag är helt villrådig om vad vi ska ge henne. Hon har en storasyster och jag tycker de har så mycket leksaker redan..

    Vad köpte ni till era treåringar?? 

     
  • pluvdo

    Pinsamt nog så tänkte vi förmodligen ge sonen en surfplatta när han fyller tre. Så jag får ha min mobil ifred. Men han kommer bara få använda den under resor samt under begränsade tider vissa dagar. Så inte hela tiden, förstås.

    Så har jag köpt en polisutklädningsdräkt åt honom samt en sån där hink med plastgrodor som hoppar när man trycker ner dem. Tänkte det kunde vara bra för hans finmotorik och sådana saker.

    Av mina föräldrar skall han förmodligen få en cykel med stödhjul eftersom det känns som att han vuxit ur sin trehjuling lite. Står på flaket på ett ben och trampar på ena pedalen och gör sådana "konster" och så. Roligt i och för sig, men ja... känns som det kanske kan vara trevligt med en riktig cykel nu. Ifall det finns någon som han når ner till pedalerna på (han är ganska kort).

    Utöver det så har jag funderat på ett litet kök till honom, men jag är osäker för jag vet inte hur mycket han skulle leka med det egentligen.. Bandyklubbor+boll har jag tänkt på också. Och allt möjligt annat, men någonstans måste jag inse mina ekonomiska begränsningar. :)

  • hannis

    Min 3-åring fick:

    Balanscykel
    Duplo lego
    Verktygslåda
    Böcker
    Kläder
    Påslakan med blixten
    Pysselbok
    Kritor

  • anyXX

    Min pojke fyller tre om ett par veckor. Av oss kommer han få en brio builder flygplan och en traktor med släp. Sen får han och storasyster varsin börs med en peng att köpa något godis för. Det räcker tycker jag. Sen kommer han ju få en del av släkten.


    flicka 2008 & pojke 2010
  • BigganB

    Vår 3- åring älskar musik och att sjunga.
    Hon fick en key board med mikrofon.
    Kanske lite avancerat men hon älskar den och har blivit jätteduktig på att spela små slingor.
    Jag tror man måste fundera på vad just det barnet tycker om och hitta något som passar. Svårt att ge generella tips.

Svar på tråden Vad fick era barn i 3-årspresent?