• ArgaKillen

Nu får det fan va NOG!!!!!!1

Jag har en vän som har ett stort problem. Han har en tjej som är DJUPT troende(kristen), trots att han själv inte är det Hon tycker att det är helt rimligt att ställa krav som att: "sex utanför äktenskapet är helt otänkbart" eller att "alkohol är HELT förbjudet" eller att "Man kan inte vara säker på att du inte är otrogen  när du är ute"!!! Trots att vi bara är ute för att ha kul tillsammans, så sabbas mycket av det roliga tack vare detta!

Förklara gärna för mig...  Vad är det som är så fel med att ha sex utanför äktenskapet (Självklart ska man inte vara otrogen!)? Vad är det som är så fel med att man tar en öl/vin med sina polare ibland? Vad ska till för att man ska kunna leva ett liv utan kontroller!?

Om detta är ett hinder för att människor ska kunna leva tillsammans och vara lyckliga med varandra, så säger jag bara en enda sak... Dra åt HELVETE med religion!!!!

Förklara gärna för mig vilken skitstövel jag är, och jag ska motbevisa dig!!  

Med vänlig hälsning
    Arga Killen 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-02 04:30
    Gå efter det sunda förnuftedet och inte efter efter de förlegade reglerna!

• Svar på tråden Nu får det fan va NOG!!!!!!1
  • Grande Rock

Vad det är som är fel med det i hennes ögon får väl hon svara på.

Om det är viktigt för henne att hennes partner delar hennes livsvärderingar har din kamrat två val, att ställa upp på det eller avsluta relationen.

• Orcha
    Grande Rock skrev 2013-03-02 04:58:41 följande:

Om det är viktigt för henne att hennes partner delar hennes livsvärderingar har din kamrat två val, att ställa upp på det eller avsluta relationen.

Lite så.

Varför är du så upprörd över detta?
    Ajsajt.
  • Bingo

Ditt problem, är det att du och kompisen inte kan umgås på ett sätt som ni kunde tidigare?

• Lindsey Egot the only one

Fanatiker är aldrig roliga och din kompis kommer kuvas under henne.

• ArgaKillen
    Grande Rock skrev 2013-03-02 04:58:41 följande:

Jag håller med dig och det har jag sagt också. Men enligt vissa så är det emot "Guds vilja, att kunna leva" och det är vad vi har att göra med här. Guds vilja.
  • Grande Rock
    ArgaKillen skrev 2013-03-02 17:40:42 följande:

Jag håller med dig och det har jag sagt också. Men enligt vissa så är det emot "Guds vilja, att kunna leva" och det är vad vi har att göra med här. Guds vilja.
    ?
  • ArgaKillen
    Bingo skrev 2013-03-02 05:09:04 följande:
    Ditt problem, är det att du och kompisen inte kan umgås på ett sätt som ni kunde tidigare?

Det är sant. Senast vi hade en grabbkväll så ringde hans tjej till mobilen kl 01.30 på natten. Inte tänkte jag på att svara utan gömde undan telefonen för att slippa höra ringsignalerna (efter 10 ggr så borde man ge upp).

När min vän sedan vaknade fick jag en redig utskällning för att jag inte svarade för att hon "i så fall skulle komma över för att kontrollera", trots att hon bor 1,5 timmars bilresa ifrån och har två småbarn. Dagen efter så sa hon att hon var oerhört nära på att åka över för att kolla efter. Där någonstans går min gräns! 

Där övergår det sunda förnuftet till vanvett och sjuka principer!  
  • ArgaKillen
    Grande Rock skrev 2013-03-02 17:44:45 följande:
    ?

Jag förstår dig... Det är inte lätt att veta va fan det betyder. Hur man än gör så blir det fel.
  • Turkfästmön

Men deras förhållande angår väl inte dig? Huvudsaken är väl att dom är lyckliga tillsammans och är dom inte det så är det ju upp till dom att göra slut.

Svar på tråden Nu får det fan va NOG!!!!!!1